لزوم تسریع در اجرای قانون ارزشیابی معلمان/ تلاش مجلس برای استخدام معلمان قرآن


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892229

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: پیش بینی می شود کارهای مربوط به اجرای قانون ارزشیابی معلمان تا پایان تابستان انجام شود تا این قانون با سرعت بیشتری اجرا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: طرح سنجش معلم در دولت های مختلف ده سال است که در انتظار معلمان است.

وی افزود: مجلس در دولت قبل درخواست ارائه لایحه رتبه بندی را داشت و آن را به دو شورا تقسیم کرد تا با تغییر دولت زیاد دوام نیاورد.

حجت الاسلام فلاحی بیان کرد: با وجود تغییرات متعدد رفت و برگشتی، طرح ارزشیابی معلم در سال گذشته با 38 هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که دولت روحانی 5 هزار میلیارد تومان بیشتر برای آن اختصاص نداد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای اجرای قانون ارزشیابی معلمان در سال های 1401 و 1400 38 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که 13 هزار میلیارد تومان برای سال 1400 و 25 هزار میلیارد در نظر گرفته شد. تومان برای 1401

حجت الاسلام فلاحی گفت: در پایان سال گذشته قانون ارزشیابی معلمان نهایی و ابلاغ شد و نیاز به تنظیم مقررات توسط وزارت آموزش و پرورش داشت که مدتی طول کشید.

وی افزود: قبلا می توانستند این مبلغ فوق العاده را به حساب معلمان واریز کنند تا عده ای اعتراض نکنند، هرچند کار در آموزش و پرورش سخت و طولانی است اما باید این روند در تابستان انجام شود تا کار رتبه بندی کامل شود.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، بحث تعیین تکلیف سایر افراد مشمول طرح امین، فعالان نهضت و مربیان قرآن در کمیسیون آموزش مجلس در حال پیگیری است تا موضوع کار آنها ارجاع شود. به انجمن عمومی

وی افزود: افراد مذکور که مرتبط با آموزش و پرورش بودند از سال 1398 بلاتکلیف بودند که پس از قبولی در آزمون منصوب شوند.

عضوکمیته آموزش، پژوهش و فناوری شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نحوه جذب دست اندرکاران طرح امین، نهضت ها و معلمان قرآن در کمیته آموزش در حال بررسی است که امیدواریم خبرهای خوبی برای آنان به همراه داشته باشد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید