تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان برای معیشت معلمان بسیار موثر است/ لزوم تسریع در اجرای مقررات مربوط به طرح طبقه بندی معلمان


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836038

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: هیات امنا و اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نیاز به تغییر دارد زیرا این موضوع می تواند در تربیت معلمان بسیار موثر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: از جمله مطالبات معلمان قانون رتبه بندی معلمان است که ده سال منتظر ماندند تا مجلس از دولت قبل طرح را دریافت کند، اقدامات مناسبی انجام داد و در نهایت وی قانون.”

وی افزود: دولت قبل پنج هزار میلیارد تن برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داد که بسیار ناچیز بود.

حجت الاسلام فلاحی گفت: مجلس پس از دریافت وام 37 هزار میلیارد تنی از دولت جدید برای سال های 1400 و 1401، طرح رتبه بندی معلمان را تصویب و پس از تصویب در هیات امنا ابلاغ کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم آموزش و پرورش هرچه سریعتر مفاد طرح رتبه بندی معلمان را تنظیم و اجرایی کند.

حجت الاسلام فلاحی گفت: علاوه بر این، پیگیری مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از مطالبات معلمان از دغدغه های مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: هیئت امنا و اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان باید تغییر کند تا با توجه به اینکه اکنون بازنشستگی آنها لحاظ شده ساعت کاری آنها نیز لحاظ شود که می تواند در تامین هزینه معلمان بسیار موثر باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه خود در هفته معلم برنامه هایی از جمله دیدار با فرهنگیان خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید