حل مشکلات معیشتی و توجه به درمان و سلامت فرهنگیان/ معلمان باید در صندوق ذخیره فرهنگیان سهامدار شوند.

ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783568

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به تشریح برنامه های خود برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان پرداخت و گفت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان این بود که معلمان سهامدار باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره برنامه های خود برای تامین معیشت معلمان گفت: کاهش؛ بنابراین جایگاه اجتماعی معلمان تأثیر بسیار جدی بر اثربخشی آنها دارد.

وی با بیان اینکه تامین معیشت مناسب برای مربیان و معلمان امری خطیر است و تاثیر مستقیمی بر کیفیت نتایج آموزش رسمی در کشور دارد، افزود: یکی از نکات یا اولین نکته ای که در این زمینه حائز اهمیت است این است که بحث در مورد حقوق مناسب برای معلمان.

فیاضی افزود: به نظر می رسد رتبه بندی معلمان می تواند در مرحله خوبی به این مهم دست یابد و ارتقایی که بر اساس رتبه بندی صورت می گیرد منطقی ترین و معقول ترین ارتقای قانونی است که می توانیم تصور کنیم. زیرا ارتباط عمیق و گسترده ای با ارتقای مهارت ها و شایستگی های حرفه ای، حرفه ای و عمومی معلمان وجود دارد; بنابراین در ازای این ارتقا، این ارتقا اتفاق می افتد و کاملا منطقی است.

وی افزود: به همین دلیل بحث مطالبات انباشته معلمان اعم از بازنشستگی یا حق التدریس معلمان استخدامی بحث مهمی است که عملاً باید انجام شود تا این مطالبات به زودی پرداخت شود. بحث تدوین این بندها در بودجه سنواتی و بحث مشورت با سازمان برنامه و بودجه و مجلس کار خطیری است که باید پیگیری شود تا این درخواست ها محقق شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: به نظر می‌رسد هماهنگی و دغدغه‌ای که اکنون در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد و دغدغه‌ای که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه دارد، کار را بسیار تسهیل می‌کند. به طور مداوم و مجدانه به این موضوع رسیدگی کنید.» آنها در حال حرکت به سمت جلو هستند که انشاالله نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

تامین رفاه فرهنگیان

فیاضی با اشاره به لزوم تامین رفاه و آسایش معلمان، جامعه فرهنگیان و خانواده های آنان گفت: بحث سفر و گردشگری و بحث مسکن از موضوعات بسیار مهم است. ما تعداد زیادی معلم داریم که در حال حاضر مستاجر هستند و خانه ندارند.

وی افزود: در طرح مسکن که در دولت سیزدهم در حال پیگیری است، باید سهم مناسبی به فرهنگیان اختصاص داده شود تا کسانی که مستاجر هستند انشاالله صاحب خانه شوند. اگر خدا بخواهد باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به این مهم انجام دهیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

توجه به درمان بیماری ها و سلامت معلمان و مربیان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نکته بعدی بحث سلامت جامعه فرهنگیان و خانواده های آنها چه در حوزه پیشگیری، چه در حوزه درمان و چه در حوزه توانبخشی است.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی فرهنگیان ادامه داد: باید تلاش کنیم انشالله ظرفیت خوبی برای بیمه تکمیلی فرهنگیان ایجاد شود تا دغدغه سلامت و رفاه خود نداشته باشند. مشکلات هستند.”

فیاضی افزود: توسعه زیرساخت های سلامت حرف اول را در این بخش می زند که تسهیل ورود خیرین سلامت و بخش خصوصی می تواند در این مورد کمک زیادی کند که باید در دستور کار نیز قرار گیرد.

بدنسازان باید سهامدار صندوق ذخیره فرهنگیان شوند

فیاضی با تاکید بر تمرکز بر صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: فلسفه وجودی این صندوق این بود که معلمان سپرده گذار نباشند، بلکه سهامدار باشند تا بتوانند از این صندوق استفاده بهتری کنند، بنابراین این نیاز به تعدیل دارد. یعنی باید به سمتی برویم که راه را هموار کنیم تا معلمان سهامدار باشند نه سپرده گذار.

وی ادامه داد: نتیجه منطقی این پرونده این است که اگر فرهنگی سهامدار است باید رصد کند. یعنی باید برای معلمان شفاف سازی شود تا معلمان نظارت لازم را انجام دهند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: به نظر می رسد در صورت تجمیع این عوامل، در واقع میانگین معیشت فرهنگیان ارتقا یافته و مورد پذیرش قرار می گیرد و انشاالله برای تحقق این امر باید تمام تلاش خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید