تنها دلیل عدم اجرای قانون ارزشیابی معلمان؟

تنها دلیل عدم اجرای قانون ارزشیابی معلمان؟

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در تشریح تاخیر در اجرای ارزشیابی معلمان گفت: اجرای ارزشیابی کمترین انتظار از معلمان است که در حال حاضر با تاخیر و تعلیق مواجه است. به دلیل ابلاغ آیین نامه ها و مجلس هم همینطور. اینجا جایی است که آنها شکایت می کنند.

وی افزود: در دوره های گذشته لایحه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده که در نهایت با کمک نمایندگان خانه ملت و کمیته مربوطه بررسی و نهایی شده است. در روند تصویب این طرح ایراداتی مطرح شد و مقرر شد سازمان استخدامی کشور، برنامه و بودجه، معاون وزیر از مجلس شورای ملی نیز در جلسات حضور داشته باشند.

حاجی پور تصریح کرد: جلسات متعددی در راستای تصویب قانون اجرای رتبه بندی معلمان با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد و در نهایت پس از رفع مشکلات، وزارت آموزش و پرورش موضوع را به تعویق انداخت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: امروز به جز وزارت آموزش و پرورش هیچ مانعی برای رتبه بندی معلمان وجود ندارد. ما انتظار داریم این روند تعلیق، تعلیق و رتبه بندی معلمان اجرایی شود.

وی افزود: تلاش مجلس برای تعیین بودجه غیرقابل انکار است. 8 هزار میلیارد تومان از اوایل دهه 1400 برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شد که متاسفانه این طرح برگشت و مجددا در شورای نگهبان تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش انتظار نظارت و درخواست داریم چرا که بودجه انجام رتبه بندی معلمان از قبل تعیین و تصویب شده است. تاخیر در اجرای این طرح نادرست است و باعث تشدید گلایه معلمان می شود. امیدواریم اکنون که مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد، تاخیر و توقف روند رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید