انتقاد از رئیس کمیسیون آموزش اجرای قانون ارزشیابی معلمان

انتقاد از رئیس کمیسیون آموزش اجرای قانون ارزشیابی معلمان

رضا حاجی پور در گفت وگو با ایسنا، درباره اجرای قانون ارزشیابی معلمان اظهار کرد: من به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چندین بار تاکید کردم که منتظر نتیجه معاونت سرمایه وزارت آموزش و پرورش هستیم. قوانین نمره دهی معلمان باید مانند مصوبه مجلس باشد و فاصله چندانی با قانون مصوب مجلس نداشته باشد. این غیرقابل قبول است که اکنون تدابیر ویژه ای برای ارزیابی معلمان دارند.

انتظار اجرای به موقع و دقیق رتبه را داریم

وی همچنین با بیان اینکه انتظار داشتیم پس از تصویب قانون و اجرای دقیق رتبه بندی، گفت: معلمی 27 سال خدمت کرده و هنوز رتبه بندی نشده است، به دنبال چه باشیم؟ مجلس نیز با توجه به تعداد معلمان اعتبارات لازم را در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش شورای اسلامی تصریح کرد: امروز گفته می شود اطلاعات معلمان در مورد رتبه بندی بارگذاری شود. آیا اطلاعات معلمی که 30 سال خدمت کرده است برای آموزش و پرورش موجود نیست؟ اگر اینطور نیست که معلمی سالانه ارزشیابی می شود، چرا امروز دوباره می گویند اطلاعاتش بارگذاری شود. پس مسئولان وزارت آموزش و پرورش در آن سال ها چه می کردند؟

کدام سازمان با کارکنان خود اینگونه رفتار می کند؟

نماینده مردم آمل در ادامه با تاکید بر اینکه خواسته ما اجرای دقیق و به موقع ارزیابی های معلمان است افزود: این برخورد با معلمان درست نیست. چقدر باید معلم ها را شب و روز به این طرف و آن طرف بکشیم تا برایشان کاری کنیم. کدام یک از ارگان های سازمانی در کشور برای افزایش حقوق کارکنان خود این گونه رفتار می کنند، بنابراین معلمان امروزی.

بالاخره حاجی پور گفت: چندین دولت لایحه ارزشیابی معلمان را مطرح کرده اند اما در مجالس به نتیجه نرسیده است. اکنون که این لایحه به تصویب رسیده و به قانون تبدیل شده است، منتظر اجرای به موقع و دقیق این قانون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید