درگیری‌های نوار غزه به چند ماه خواهد رسید

کاخ سفید:

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز جمعه گفت که جنگ کنونی در نوار غزه چندین ماه طول خواهد کشید و در چند مرحله خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری موج


جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گزارش های منتشر شده در رسانه ها در مورد قصد واشنگتن و تل آویو برای ادامه جنگ در نوار غزه توسط حملات هدفمند بیشتر تایید شده است.

سالیوان که در حال سفر به فلسطین اشغالی است، امروز گفت: جنگ در نوار غزه وارد مرحله جدیدی می شود که تمرکز آن بر هدف قرار دادن رهبران حماس خواهد بود.

وی توضیح داد: ما در اسرائیل رایزنی های ارزشمندی را در خصوص انتقال به عملیات نظامی با شدت کمتر انجام داده ایم. ما با مقامات اسرائیلی بر ماهیت عملیات و نوع مهمات استفاده شده تمرکز خواهیم کرد.”

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین خاطرنشان کرد: ما با اسرائیل موافقیم که جنگ غزه چندین ماه طول بکشد اما در چند مرحله خواهد بود. تهدیدات علیه اسرائیل از جبهه شمالی باید با روش های بازدارنده و دیپلماتیک حل شود.

دیروز، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، پس از دیدار با سالیوان، گفت که جنگ در نوار غزه چندین ماه طول خواهد کشید. بنیامین نتانیاهو همچنین گفت اسرائیل مصمم است جنگ را تا رسیدن به “پیروزی مطلق” و حذف حماس ادامه دهد.

برخی رسانه های آمریکایی از جمله آکسیوس گزارش دادند که سالیوان در دیدار با کابینه نظامی نتانیاهو خواستار ورود جنگ به مرحله نرمتر و هدفمندتر در عرض چند هفته به جای چند ماه شده است.

همزمان، سی بی اس به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داد که کاخ سفید معتقد است که مرحله کنونی جنگ تا 2 تا 3 هفته دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

رژیم اسرائیل جنگ غزه را «حذف و نابودی حماس» کرده است. هدفی که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بین المللی آن را بسیار جاه طلبانه و غیرقابل اجرا تعریف می کنند.



آیا این خبر مفید بود؟