شمار شهدای فلسطینی به ۴ هزار و ۱۳۷ نفر رسید/هشدار گزارشگر سازمان ملل درباره نسل‌کشی در نوار غزه


به گزارش خبرگزاری موج، عملیات طوفان الاقصی ، واکنش مقاومت فلسطین به جنایت‌های رژیم صهیونیستی که شکستی غیرقابل ترمیم را برای این رژیم رقم زد، در حالی وارد چهاردهمین روز خود شد که هشدارها درباره بروز فاجعه بشردوستانه در غزه بسیار جدی‌تر از هر زمان دیگری اعلام می‌شوند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با تشدید جنایت‌‎های خود علیه غزه، با بازگشایی گذرگاه رفح به‌منظور ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تحت محاصره مخالفت می‌کند.

حزب‌الله با موشک‌های هدایت‌شونده پایگاه رویسات العلم رژیم صهیونیستی در تپه‌ کفرشوبا و چند نقطە دیگر در اراضی اشغالی را هدف قرار داد.

دبیرکل شورای پناهندگان نروژی می‌گوید: عدم ارائه هیچ‌گونه کمک به غزه به مدت ۱۲ روز غیرقابل قبول است؛ ما خواستار آتش‌بس فوری برای رساندن کمک‌ها به غزه هستیم.

آنروا (آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی سازمان ملل) اعلام کرد: ۲ نفر دیگر از کارمندان ما در غزه کشته شدند و تعداد کشته‌شدگان ما از آغاز جنگ به ۱۶ نفر رسید.

گزارش‌ها از بمباران جنوب لبنان از سوی توپخانه رژیم صهیونیستی حکایت دارند.

وزارت بهداشت فلسطین امروز جمعه، اعلام کرد: تعداد شهدای فلسطینی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر (پانزدهم مهر) به ۴ هزار و ۱۳۷ نفر و تعداد مجروحان به بیش از ۱۳ نفر رسیده است.

به گزارش «روسیا الیوم»، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ در ۷ اکتبر (پانزدهم مهر) تاکنون، ۴۵ هواپیمای باری حامل هزار تن سلاح وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.

براساس بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، چهل و پنجمین هواپیمای حامل سلاح امروز جمعه در منطقه ایلات به زمین نشست؛ محموله این هواپیما بخشی از کمک‌های هوایی به اسرائیل با نظارت مدیر خرید و اداره برنامه‌ریزی ارتش اسرائیل و هیئت تدارکات وزارت دفاع در نیویورک است.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با اشاره به اینکه بیروت در حال آماده‌سازی یک طرح اضطراری با پیش‌بینی هر تحولی است، گفت: در حال انجام تماس‌های دیپلماتیک و سیاسی برای رسیدگی به وضعیت و توقف تجاوز اسرائیل به سرزمین‌هایمان هستیم.

گزارش‌ها از برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی و سراسر جهان حکایت دارند.

شمار زیادی از مردم اردن در ناحیه دره اردن شمالی، در نزدیکی مرز با اراضی اشغالی تجمع کردند تا حمایت خود از غزه را به نمایش بگذارند.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید