در تورنمنت های پیش رو به دنبال نتیجه گیری نیستیم/ مسابقات چهارجانبه ارمنستان عرصه بزرگی برای کسب تجربه تیم جدید بسکتبال است.


ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878231

ما این تیم را از سه نسل مختلف بسکتبال ایجاد می کنیم

سرمربی تیم بسکتبال نوین ایران گفت: هیچ چشم اندازی برای پایان دادن به مسابقات پیشرو نداریم و این فقط یک برنامه تمرینی است که بازیکنان را پرورش می دهد و آنها را به شرایط مسابقات بین المللی می رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، محمدرضا اسلامی سرمربی تیم بسکتبال نوین ایران در آستانه برگزاری مسابقات چهارجانبه تمرینی تیم ملی ارمنستان گفت: مقرر شد از تیم ملی حمایت شود و چرخه ای ایجاد شود تا هر دو سال یکبار. تا بتوانیم بازیکنانی را ارائه کنیم که کیفیت و رنکینگ تیم ملی بزرگسالان ایران را داشته باشند تا بتوانیم بازیکنانی را ارائه کنیم که از نظر بدنی، فنی و با تمرینات و برنامه ریزی مستمری که فدراسیون برای این بازیکنان در نظر گرفته است، آنها را بیاوریم. سطح هوشی داشته باشند تا بتوانند در تیم ملی بزرگسالان نقش آفرینی کنند.

اسلامی افزود: کار ما در دو مرحله آغاز شد و دو قرارگاه اطلاعاتی را انجام دادیم، دو قرارگاه اطلاعاتی دیگر نیز در دست برنامه ریزی هستیم. اما با توجه به دعوت ارمنستان از سوی تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات چهارجانبه، با توجه به برنامه ریزی خوب فدراسیون برای تیم مدرن ایران و نگاه به تمرینات و مسابقات همراه با پیشرفت ورزشکاران و بهبود وضعیت شرایط این بازیکنان در مسابقات بین المللی، تیم ملی ایران معاصر در این مسابقات حضور دارد.

سرمربی نوین تیم بسکتبال ایران افزود: این مسابقات در سطح بالایی است و تیم های ملی سوریه و ارمنستان و تیمی از کالج آمریکا در آن حضور دارند. این یک میدان عالی برای کسب تجربه و یک معیار جدی برای این بازیکنان خواهد بود. در بازگشت از این رقابت ها ارزیابی درستی از نفرات شرکت کننده در این مسابقات و بازیکنانی که بعد از پایان رقابت های جوانان آسیا به این تیم اضافه می شوند، خواهیم داشت.

وی گفت: برنامه ما ایجاد این تیم از سه نسل مختلف بسکتبال است. برنامه ریزی شده است که ترکیبی مفید از بازیکنان با استعداد برای رشد در دراز مدت از زیر 23، زیر 18 و زیر 16 سال داشته باشیم. ما در تورنمنت های پیش رو به دنبال نتیجه گیری نیستیم و این فقط یک برنامه تمرینی است که بازیکنان را پرورش می دهد و آنها را به شرایط مسابقات بین المللی می رساند. خدای نکرده بتوانیم برنامه جدیدی را برای آینده با بالاترین علاقه فنی از این مسابقات راه اندازی کنیم. امیدوارم در سه ماه آینده کادر 18 نفره ای که در فدراسیون برنامه ریزی بلندمدت تعیین می شود بهترین کادر بوده و در دو سال آینده بیشترین بهره وری را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید