ما به مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان یک تورنمنت برای درخشش در مسابقات جهانی نگاه کردیم


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881714

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا معتقد است که مسابقات قهرمانی آسیا پایگاهی برای حضور جوانان در مسابقات جهانی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید باوفا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: پس از برگزاری 7 اردو و شرکت در جام تختی و جام شهید و مسابقات بین المللی در بلغارستان و ایتالیا، مسابقات قهرمانی آسیا اولین تورنمنت رسمی است، ما شرکت کردیم و کشتی گیران ما خوش درخشیدند و مسابقات خوبی کسب کردند. فکر می کنم مسیری که تا کنون طی کرده ایم موفق بوده و امیدوارم ادامه داشته باشد.

وی در مورد ترکیب تیم گفت: در تیمی که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد، از سال گذشته فقط یک مدال آور آسیایی در ترکیب داشتیم و بقیه تیم در مسابقات جهانی و آسیایی مدالی کسب نکرده بودند. خوشحالم که بچه ها نسبت به شروع اردوها رشد چشمگیری پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما به بازی های آسیایی یک رویکرد تورنمنت محور است، تصریح کرد: از ابتدای اردوها به بچه ها تاکید کرده بودم که رویکرد ما به مسابقات قهرمانی آسیا یک رویکرد تورنمنت محور برای آمادگی برای مسابقات جهانی است. تا بتوانیم به خوبی در دنیا حاضر شویم.

باوفا که شاگردانش با کسب 10 مدال در 10 وزن شامل 7 طلا، 1 نقره و 2 برنز قهرمان آسیا شدند، درباره این عملکرد گفت: من همیشه با هر تیمی به مسابقات اعزام می شوم و به چند دلیل برای رسیدن به این هدف تلاش می کنیم. بیشترین – عملکرد خوب.” و نتیجه این است. اول اینکه کادر فنی تیم شبانه روز کار می کند و دوم اینکه فدراسیون حمایت دارد. وقتی فدراسیون از ما حمایت می کند و کادر فنی برای موفقیت برنامه ریزی می کند و در از طرفی بچه ها انگیزه بالایی برای درخشش دارند، می بینیم در مسابقاتی که شرکت می کنیم به نتیجه بزرگی دست پیدا می کنیم، البته با توجه به جایگاهی که در کشتی جهانی داریم از تیم کشتی و جوانان ایران هم همین انتظار است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با بیان اینکه این نتیجه را پیش بینی کرده است، گفت: همیشه قبل از اعزام نمی گویم چند مدال بگیریم، البته تیم ما موفق شد 10 مدال طلا کسب کند.

وی با اشاره به سطح بالای مسابقات تصریح کرد: رقابت های سبک وزن همیشه در مسابقات آسیایی از سطح خوبی برخوردار است و کشتی گیران سبک وزن آسیا همیشه مدعی کسب مدال در مسابقات جهانی هستند. اگر نتایج چند دوره اخیر مسابقات جهانی را بررسی کنید، می بینید که در اوزان 55، 60، 63، 67، 72 و 77 حداقل 2 آسیایی در بین 4، 5 نفر برتر حضور دارند و این نشان می دهد که آسیایی ها در بخش سبک وزن همیشه عالی بوده است. به تجربه می توانم بگویم سبک وزن هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا اول تا سوم شدند در مسابقات جهانی مدال گرفتند و امسال نیز چهره های خوبی را در مسابقات سنگین وزن قهرمانی آسیا دیدم که قطعا در بین کشتی گیران قرقیزستانی و قزاقستانی حضور خواهند داشت. آینده ما بیشتر خواهیم شنید.

باوفا افزود: از سوی دیگر کشورهایی مانند قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان تیم های صاحب سبک و ریشه ای در کشتی هستند و همیشه حرفی برای گفتن دارند و حضور آنها در هر مسابقه سطح آن را بالا می برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قهرمانی در آسیا باعث تقویت روحیه تیم جوانان برای حضور در جام جهانی شد، تاکید کرد: با موفقیتی که در آسیا داشتیم، تیم با روحیه بالاتری به جام جهانی خواهد رفت و آسیای بیشتر تمرین خوبی بود. تیم جوانان همچنین برای برخی از بچه ها این یک شوک روحی بود و آنها را بیدار کرد و به خودشان بازگرداند و اینها نکات مثبت تورنمنت ها و مسابقاتی است که تیم ها در آن شرکت می کنند.

باوفا ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا قطعا بازتاب بسیار خوبی روی تیم برای بازی های جهانی داشت و امیدوارم با همین شرایط و کیفیت در جام جهانی شرکت کنیم و شاهد درخشش بچه ها باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در پایان با تشکر از حمایت های فدراسیون گفت: با تشکر از ریاست فدراسیون که شرایطی را فراهم کردند تا با کمترین دغدغه و بیشترین آرامش در مسابقات شرکت کنم، آقای دبیر رفت. برای تیم نوجوانان سنگ تمام گذاشت و چیزی از فدراسیون کم نماند. فدراسیون تمام نیازهای تیم جوانان را فراهم کرده است و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا برای کشتی بومی عملکرد خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید