در سال 2021، آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی گسترده ای به تاسیسات هسته ای ایران دارد


ساعت: 05:40
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838881

گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اذعان می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران در سال 1996 توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دقت رصد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلومبرگ، گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید می کند که برنامه هسته ای ایران در سال 1996 تحت نظارت بی سابقه آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است.

به گفته بازرسان آژانس، در سال 2021 بازرسان آژانس دسترسی گسترده ای به تاسیسات هسته ای ایران داشتند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین می‌گوید بیش از یک بازرسی در روز از تاسیسات هسته‌ای اعلام شده توسط ایران انجام داده است.

در گزارش جدید این آژانس آمده است که بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران، حتی پس از تصمیم تهران برای خروج از برخی محدودیت ها پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای، رکورد قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

گزارش جدید آژانس در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران پس از توقف مذاکرات بر سر توافق هسته ای به دلیل عدم تصمیم گیری سیاسی غرب و ایالات متحده منتشر شد.

به گزارش مهر «محمد مرندی» مشاور هیأت ایرانی در مذاکرات لغو تحریم ها در وین روز گذشته در گفت وگویی گفت: «تاکنون موارد زیادی از عدم امضای این توافق وجود دارد. مسئله اصلی حتی موضوع لیست تروریستی آمریکا نیست. توافق دست یافتنی است، اگر غربی ها شرایط معقول ایران را رعایت کنند، ما با توافق فاصله زیادی نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید