در سه روز آینده دولت موضع نهایی خود را در خصوص حقوق بازنشستگان اعلام خواهد کرد

در سه روز آینده دولت موضع نهایی خود را در خصوص حقوق بازنشستگان اعلام خواهد کرد

محمد حمزه ای در ابتدای این مراسم به جای خالی اعضای خانه کارگر در شورای اسلامی حمایت از کارگران و مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: در تشکل های مستمری بگیران به افرادی مانند حسن صادقی نیاز داریم.

وی با اشاره به آثار تورمی حذف ارز 4200 تومانی گفت: ارزش دستمزد کارگران و مستمری بگیران در سال جاری به نصف کاهش یافته است. بر اساس کتابی که در سال 2014 ترجمه کردیم، این کتاب بیان می کند که اقتصاد پایدار در گرو اشتغال پایدار است و افزایش اشتغال پایدار در گرو حفظ ارزش دستمزد کارگران است.

در ادامه این مراسم حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان اظهار داشت: امروز به مناسبت روز خبرنگار برای خبرنگاران و نویسندگان ارزش قائل هستیم و نشان می دهیم که جامعه کارگری و بازنشستگی کسانی هستند که صدایشان را دارند، حمایت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران حافظ آزادی اندیشه هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلامیه یونسکو در مورد خبرنگاران به نقش آنها در توسعه و صلح اشاره شده است و خبرنگاران در ایران نیز در رساندن صدای مستضعفان و مستضعفان نقش بی بدیلی دارند. و در این میان دو رسانه ایلنا و روزنامه کار و کارگر نقش ویژه تری دارند.

این فعال کارگری ادامه داد: در روزهای سختی که کارگران و مستمری بگیران دست و پنجه نرم می کردند، خبرگزاری ایلنا و روزنامه کار و کارگر صدای این اقشار مظلوم جامعه را منعکس کردند و تا جایی که بتوانیم قدردان آنها هستیم.

صادقی با اشاره به تلاش پنج ماهه کارگران و مستمری بگیران گفت: ما نیز مانند مغنی ​​بر اساس مصوبه هیات مدیره تامین اجتماعی تلاش کردیم حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را افزایش دهیم اما امروز شاهد نتیجه کار هستیم. مبارزات و اعتراضات در پیشنهاد افزایش حقوق ملی پوشان و لاغری ها پذیرفتند و ما راه را برای این پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه باز کردیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بداند ما مستمری بگیران نادان نیستیم، گفت: ما دوراندیش هستیم و دیدیم که دولت در بودجه خود برای افزایش حقوق کشوری و لشکری ​​نظم داده اما در تامین اجتماعی برای ما نظمی ایجاد نکرده است. . دولت نباید فکر کند با اتلاف وقت برای افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی می تواند برای افزایش دستمزد کارکنان خود زمان بخرد.

قائم مقام دبیر کل خانه کارگر با اشاره به نبود نماینده جامعه کارگری در مجله به عنوان بصیر و صدای جامعه بازنشستگی و کارگری، یادآور شد: اینکه دولت مدام بخواهد وقت ببرد، متوجه نمی شود. حقوق و حقوق بازنشستگان هفته گذشته سرپرست وزیر کار وقت زیادی برای طرح موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ارتش و روستایی در مجلس به دست آورد.

صادقی با اشاره به ورشکستگی اعتبارات ملی و دولتی به دلیل پایین بودن نسبت حمایتی، گفت: دولت این وجوه را از جیب مردم و کارگران و مالیات های پنهان و پنهان مدیریت می کند و اکنون نیز صندوق تامین اجتماعی است که مشمولان از آن تغذیه می کنند. جیب خودشان، از حق خودشان

وی با اشاره به عمده مشکلات ایجاد شده برای سازمان تامین اجتماعی در دوره احمدی نژاد، گفت: اگر دولت برای ثبات صندوق تامین اجتماعی ارزش قائل است، نباید این ثبات را به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گره بزند و مسئولان نباید آدرس اشتباه بدهند.» مشکل بی ثباتی صندوق تامین اجتماعی 37 هزار میلیارد تومان بدهی کارفرمایان و 400 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه ثبات صندوق تامین اجتماعی با اعمال افزایش مناسب حقوق و دستمزد بر اساس ماده 11 تامین اجتماعی محقق می شود. سال 96 قانون تامین اجتماعی و کاهش فرار از فرار گفت: سوء مدیریت و نگاه حمایتی کمیته به صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی ما با مشکلات عدیده ای مواجه شده است و تا زمانی که این نگاه تغییر نکند مشکلات جامعه بازنشستگی حل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صبر بازنشستگان لبریز شده است، خاطرنشان کرد: کسانی که می گویند مصلحت اندیشی نکنید بهتر است به دولت بگویند در مقابل مطالبات ساکت ننشینید. با گذشت 10 روز از ابطال رای دولت توسط رئیس مجلس، طبق قانون اساسی دولت موظف به رعایت قانون است، اما هنوز چنین اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است و در این شرایط بازنشستگان نمی توانند. به سکوت خود ادامه دهند و توصیه می کنیم در این سه روز دولت برای اعلام حقوق بازنشستگان موضع نهایی بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید