در فوتبال 100% وجود ندارد. تا روز آخر برای قهرمانی می جنگیم/ لیستی برای ورود و خروج ندادم


ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834684

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در فوتبال 100 درصد وجود ندارد; تا روز آخر برای قهرمانی می جنگیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: بازی اول را مقابل پیکان داریم و باید سخت بازی کنیم و سه امتیاز را بگیریم. فصل گذشته هم از جام حذفی کنار رفتیم. ما در نیمه اول مقابل آلومینیوم بازی کردیم و یکی از بهترین نیمه های فصل بود. نیمه اول گل خوردیم اما حریف تنها در سه صحنه به دروازه ما نزدیک شد و این اتفاق با اشتباه خودمان رخ داد. جام حذفی یک بازی است و اشتباهات قابل جبران نیست. بعد از بازی خیلی ناراحت بودیم چون انتظار نداشتیم این اتفاق جلوی دید هوادارانمان بیفتد.

وی ادامه داد: بازیکنان و کادرفنی بسیار ناراحت بودند و هواداران نیز بسیار ناراحت بودند. شرایط ما برای گلزنی نسبتا بد نبود و مثل فصل گذشته رفتار کردیم. استقلال 6 امتیاز بیشتر از ما دارد اما امید زیادی داریم. هر روز به بازیکنان یادآوری می کنم که کار ما تازه شروع شده و 6 دیدار مهم در پیش داریم و باید با همدلی، تمرین و یک دل بیشتر ادامه دهیم تا همه امتیاز مسابقات را بگیریم.

گل محمدی گفت: اگر قهرمان شویم قطعا با حمایت هواداران خواهد بود و آنها بیشترین سهم را در مسابقات قهرمانی داشتند و امیدوارم در سایر مسابقات نیز خوب عمل کنیم و امیدوارم حریف هم امتیاز از دست بدهد. همیشه به بازیکنان می‌گفتیم که باید روی کارمان تمرکز کنیم و باید بتوانیم در مسابقات پیروز شویم و بتوانیم به حمایت و انرژی هواداران پاسخ دهیم و اتفاقات خوبی برای تیم رخ خواهد داد.

سرمربی پرسپولیس درباره مسائل مالی این باشگاه گفت: درباره مسائل مالی صحبت های زیادی شده و همچنان سخت است. با توجه به شرایط فعلی، دوست ندارم زیاد درباره این موضوعات صحبت کنم. اما تیم پرسپولیس با اختلاف دستمزد در انتهای جدول قرار دارد و کمترین استقبال را نسبت به تمام تیم های لیگ برتری داشتیم. تاکنون 50 درصد دریافت کرده ایم و بازی ها تا یک ماه دیگر به پایان می رسد. کادر فنی هم همین مبلغ را دریافت کردند. البته مبلغ بیشتری دریافت کردم. من فقط درصد بالاتری از تیم را نسبت به بازیکنان دارم. من حدود 65 درصد دارم.

وی تاکید کرد: اجازه دهید واضح بگویم. در جایی شنیدم که می گویند 90 درصد پول را گرفته ام که اینطور نیست. این به خاطر مفاد قرارداد من بود و از ابتدای فصل این اتفاق افتاده است. این را بگویم که تمرکز ما روی کارهای فنی است و با توجه به اتفاقات خوبی که در بحث خصوصی سازی رخ داده، روزی مشکلات مالی حل می شود و این مشکلات در سال های آینده وجود نخواهد داشت. امسال با وجود مشکلات مالی که داشتیم، بازیکنان با تمام وجود بازی کردند. ما اختلاف مالی نداریم. من خودم از شرایط مالی مناسب باشگاه پرسپولیس راضی نیستم. امیدوارم در 6 دیدار آینده شرایط بهتری برای تیم فراهم شود و اختلاف مالی حل شود.

وی گفت: ما اولویت هایی داشتیم، فصل گذشته با همین مشکلات مواجه بودیم و در مورد تمدید تیم ملی پرسپولیس صحبت کردیم اما متاسفانه اینطور نیست. این اتفاق نیفتاد و مشکلات زیادی برای باشگاه و تیم به وجود آمد. امسال هم به باشگاه اعلام کردم که باید بازیکنان تیم ملی که قراردادشان به پایان می رسد را تمدید کنیم چون هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و تمدید هم نداشتیم اما فکر می کنم باشگاه با بازیکنان صحبت کرده است.

گل محمدی درباره اینکه قرارداد برخی بازیکنان مثل نعمتی تمام می شود و اینکه آیا لیستی به باشگاه داده اید، گفت: دلیلی ندارد که برای فصل آینده به باشگاه تمدید یا لیست خروج داده شود و اینکه چه بازیکنانی می روند یا می آیند. من مربی بی تجربه نیستم، الان هیچ مربی عاقلی لیست ورود و خروج را نمی دهد و من لیستی از باشگاه ندادم. 16 تیم در لیگ برتر هستند، چرا فقط در مورد پرسپولیس صحبت می کنیم؟

وی با بیان اینکه میدان های زیادی برای پرسپولیس وجود دارد، گفت: درباره تیم های دیگر حرفی زده نمی شود. برای ما در حال حاضر آنها هیچ مانعی برای بازیکنان ندارند. ما لیستی برای فصل آینده یا امسال نداریم و باید به موقع در مورد این مسائل صحبت کنیم. در حال حاضر 6 بازی حساس داریم. بحث تمدید قرارداد با تیم ملی برای نیم فصل دوم هم مطرح شد و به باشگاه گفتم آنها را تمدید کنند. اکنون زمان آن نیست که بگوییم کدام بازیکن را بگیریم و کدام بازیکن را از لیست حذف کنیم. تیم های دیگر نیز لیست خروج و ورود دارند، چرا در مورد آنها صحبت نکنیم. من با شما موافقم، خیلی ها می خواهند بدانند چه بازیکنانی می آیند و چه کسانی می روند، اما الان وقت صحبت نیست. برخی از سایت ها لیست ورودی و خروجی خود را دارند و از تراوشات ذهنی خود استفاده کرده اند. چرا این فقط برای تیم ماست؟ آیا باشگاه بزرگ دیگری در این لیست وجود ندارد؟ درست است که پرسپولیس بزرگترین است، اما چرا باشگاه های دیگر را لیست نکنیم. سایر تیم ها نیز نقل و انتقالاتی دارند.

وی در خصوص وضعیت مصدومیت وحید امیری گفت: فکر می کنم وحید دو سه هفته دیگر کار کند و تازه دویدن را شروع کرده است و باید یکی دو هفته دیگر دوباره این کار را انجام دهد. NMR تا وضعیت او مشخص شود.

سرمربی پرسپولیس درباره اتفاقی که برای القطر افتاد و می خواهد در امارات عمل کند، گفت: القطر بعد از مصدومیت خیلی دوست داشت به ما کمک کند و از او بابت این حس تشکر می کنم اما بعد از مصدومیت او را اذیت کردند. و خوشبختانه تصمیم گرفت که باید عمل کند. او می خواهد در کشور دیگری فعالیت کند و انتظار دارد که باشگاه در امور مالی به او کمک کند. از باشگاه هم می خواهم تمام تلاش خود را برای حل این مشکل انجام دهد.

سرمربی پرسپولیس درباره ایرادات فراوان به داوری گفت: امسال باید کل روند داوری را ببینید. صحبت کردن در مورد آن سخت است. البته به جز یک تیم، خیلی از تیم ها مشکلات زیادی داشتند. هفته های اخیر بسیار تاثیرگذار بوده و تصمیماتی که گرفته می شود بر سرنوشت تیم ها تاثیر می گذارد. امیدوارم با انتخاب خوب و بهتر داوران این 6 هفته را بدون مشکل قضاوت کنند.

وی گفت: باشگاه پرسپولیس برای سیدعلی، داور دربی کیفرخواست صادر کرده است اما او امروز تبرئه شد. اگر می گفتند حکم سیدعلی یک طرفه نیست من فوتبال را رها می کردم اما این کار را نکردند و آن را بدترین جرم برای من دانستند و سیدعلی تبرئه شد.

گل محمدی درباره اینکه به کدام صحنه های داوری دربی اعتراض داشتید، گفت: صحنه های زیادی وجود دارد. برای مثال، مزایایی که ندادید. ما تیم را تحت فشار قرار دادیم و داور بازی کرد که توپ به بازیکن ما رسید و بازی را متوقف کرد. یا مثل اشتباهی که نعمتی در ابتدای مسابقه مرتکب شد در حالی که تیم ما با پرس یک اشتباه غیرضروری حمله می کرد، حریف را پرس کرد. صحنه های زیادی وجود دارد. سیلوا اخراج شد اما کارت زرد دریافت نکرد. ترابی کارت نگرفت تامیروف کارت نگرفت. مشکلات زیاد بود، یک و دو نبود، باید می نشستیم و صحنه ها را تماشا می کردیم. فوتبالیست ها و داوران متوجه می شوند که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم و مردم عادی ممکن است متوجه نشوند. هرکسی که یک سال در فوتبال بوده می داند داوری چگونه بود.

وی در خصوص تغییرات زیاد در ترکیب دفاعی پرسپولیس گفت: تغییرات زیادی رخ داد که برخی به دلیل تغییراتی که در سیستم داشتیم و برخی دیگر به دلیل مصدومیت نتوانستیم زوجی را که باید داشته باشیم انتخاب کنیم. به هر حال فکر می کنم در مجموع می توانستیم ثبات را افزایش دهیم اما آسیب ها و مشکلاتی که پیش آمد کار ما را سخت کرد.

گل محمدی درباره انتقادات زیادی که به خریدهایش، هنانوف، ابراهیمی و صفروف می شود و اینکه ابراهیمی را خریدی اما از او استفاده نکردی، گفت: ما بازیکنان تاثیرگذاری بودیم. با از دست دادن 3 بازیکن ملی چه باید کرد؟ ما باید بازیکنانی را در لیست آنها می بردیم، اما پول و تجهیزات لازم برای بردن چنین بازیکنانی را نداشتیم. دو سال پیش یک چرتکه بیندازید، تا الان 8-9 بازیکن را از دست دادیم و باید هزینه زیادی پرداخت کنید و هزینه زیادی هم دارد. ما چنین مشکلاتی داشتیم. زمانی بود که پول آب معدنی نداشتیم. می توانیم بازیکنان محروم را به خدمت بگیریم. اگر گوهری با نفت آبادان تمام نمی کرد ما هم نمی گرفتیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه با بیرانوند صحبت کردی و باید نیم فصل صحبت کنی، گفت: صحبت هایی شد اما بودجه باشگاه اجازه نمی دهد. ما هنوز مشکل داریم مگر اینکه پول بورسیه به باشگاه بیاید. برای جذب بازیکن چنین مشکلاتی داشتیم. دو سال پیش بازیکنان جدیدی که جذب کردیم قهرمان شدند و به فینال آسیا رسیدند اما سال گذشته شرایط سخت بود و فقط بازیکنان جریمه شده را جذب کردیم. چند بازیکن مثل نعمتی و فرشاد فرج رفتند خانه شان را فروختند و پول رضایت نامه شان را هم دادند و به پرسپولیس آمدند و از تیم خوششان آمد. یا قرارداد نداشتند، ما آنها را جذب کردیم. با این حال با همه این مشکلات خدا را شکر در جام قهرمانی هستیم. به قول من نمی خواهم هواداران و تیم احساس ناامیدی کنند. هنوز امید داریم و تسلیم نمی شویم و تا روز آخر برای قهرمانی می جنگیم. همه بازیکنان تیم به پوشیدن چنین پیراهنی افتخار می کنند، با جان و دل آمدند و زحمت کشیدند. خیلی چیزها باعث شد در جدول دوم شویم، واقعاً به یک تیم کمک کرد، بدون تعارف می گویم، از تصمیمات انضباطی گرفته تا داوری، به این تیم کمک شد.

گل محمدی درباره وعده قهرمانی گفت: شاید در فوتبال قول دادن درست نباشد اما قول می دهیم با تمام وجود بجنگیم. در فوتبال 100 نفر برتر وجود ندارد و هیچ مربی نمی تواند بگوید قهرمان می شویم یا به فینال آسیا می رویم. چنین قولی نمی توان داد، اما قول می دهیم در 6 هفته باقی مانده هر کاری که ممکن است انجام دهیم.

وی در خصوص بازگشت حامد لاک و اینکه آیا او می تواند بازی کند یا خیر، گفت: مشکل حامد حل شده و او با ما تمرین می کند، او در این چند روز شرایط خوبی دارد و اگر لازم باشد حتما کمک خواهد کرد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید