در نهایت رتبه بندی معلمان نهایی شد

در نهایت رتبه بندی معلمان نهایی شد

در حالی که وضعیت پرونده رتبه‌بندی بیش از 200 هزار معلم در هفته‌های اخیر هنوز مشخص نیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رتبه‌بندی معلمان نهایی شده و «کاری برای انجام دادن» وجود ندارد.

داوود منظور روز پنجشنبه هفدهم کرداد، علیرغم اعتراض انجمن های صنفی معلمان به اجرای قانون رتبه بندی و بلاتکلیفی بسیاری از پرونده های معلمان، گفت: رتبه بندی معلمان نهایی شده و پرداخت های مربوط به رتبه بندی معلمان نیز پرداخت شده است. سال گذشته.”

وی افزود: مبلغ پرداختی بالغ بر 48 هزار میلیارد تومان است و حل نشده دیگری در این زمینه وجود ندارد.

به گفته معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران، بخشی از بدهی های آموزشی به معلمان به ویژه اصلاح آثار و ساعات فوق برنامه سال گذشته در ایام کرونا با حدود 500 میلیارد تومان تسویه شده است.

انتساب مطالعه موردی به فرهنگیان و آمار ارائه شده از سوی آنها در شرایطی مطرح می شود که بین اظهارات مسئولان و آمار منتشر شده در رسانه های بومی همخوانی وجود ندارد.

محسن زارعی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش روز جمعه 12 خرداد گفت: 600 هزار معلم در قالب اجرای قانون نظام رتبه بندی گزارش فعالیت دریافت کردند.

این در شرایطی است که خبرگزاری ایرنا 30 اردیبهشت نوشت 806 هزار معلم مشمول ارزشیابی هستند.

رضا مراد صحرای وزیر آموزش و پرورش نیز در همان روز و در زمان تصدی وزارت کشور گفت: 45 هزار معلم هنوز ارزیابی نشده اند و برای مقابله با اعتراضات در مناطق کارگروهی تشکیل شده است. و استان ها و فرآیند پردازش آغاز شده است.»

اجرای رتبه بندی فرهنگیان یکی از مسائل لاینحل در چند سال گذشته بوده که اعتراضات گسترده ای را در پی داشته است. در همین رابطه محمدرضا نیک نژاد، از اعضای کانون صنفی معلمان ایران، ۲۸ فروردین گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد معلمان کشور نمره اشتباه گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید