دستاوردهای ورزش ایران پس از انقلاب از نگاه نایب قهرمان شمشیربازی آسیا


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806185

علی پاکدامن در تشریح موفقیت های شمشیربازی بعد از انقلاب خاطرنشان کرد و گفت: ظرفیت های کشور ما در حوزه ورزش بسیار بالاست به ویژه اگر سرمایه گذاری و مدیریت مناسب در ورزش صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازیکن تیم ملی شمشیربازی ایران در گفتگو با صبح زاگرس با تبریک فرا رسیدن دهه فجر با اشاره به پیشرفت ورزش ایران به ویژه شمشیربازی در سال های پس از انقلاب گفت: . سهمیه بود اما بعد از انقلاب توانستیم با مربیگری آقای فهری و نتایج درخشان آقای عابدینی برای اولین بار سهمیه المپیک 2012 لندن را کسب کنیم. در سال 1395 با آقای عابدینی موفق به کسب سهمیه المپیک شدم.

علی پاکدامن ادامه داد: سپس در المپیک 2021 موفق به کسب سهمیه تیمی شدیم، از یک نفر در المپیک لندن به 2 نفر در المپیک ریو و در نهایت تا چهار نفر در المپیک توکیو که پیشرفت چشمگیری را نشان می دهد. در شمشیربازی در سال های بعد. «این از انقلاب است.

وی افزود: اتفاق بزرگ این بود که برای کسب سهمیه تیمی در بین 32 تیم جزو هشت تیم برتر دنیا بودیم. جالب اینکه همیشه یک تیم آسیایی در این گروه حضور داشت اما این بار با کره جنوبی به دلیل سهمیه ما تیم ملی فرانسه نتوانست سهمیه را کسب کند. اینها برخی از بهبودهایی است که در حصار انجام شده است.

پاکدامن همچنین موفقیت سایر رشته ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: در فوتبال موفق شدیم برای سومین بار متوالی و برای پنجمین بار پس از انقلاب به جام جهانی صعود کنیم. ما موفقیت های بسیار خوبی در والیبال جهان داشته ایم.”

وی تاکید کرد: ظرفیت کشور ما در عرصه ورزش بسیار زیاد است به ویژه اگر سرمایه گذاری و مدیریت صحیح در ورزش و شناسایی استعدادها از مدارس و پایگاه ها صورت گیرد، قطعا اتفاقات خوب و درخشانی در کشور ما رخ خواهد داد.

پاکدامن در پایان گفت: بزرگترین دستاورد ورزش ما بعد از انقلاب المپیک 2012 بود که احسان حدادی برای اولین بار مدال المپیک گرفت. این کشتی گیر عملکرد درخشانی داشت. است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید