دستور برخورد با اخلالگران بازار ارز و صاحبان حساب های ناسالم صادر شده است

دستور برخورد با اخلالگران بازار ارز و صاحبان حساب های ناسالم صادر شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: صاحبان حساب‌های مشکوک که جریان مالی آنها ناسالم است و افرادی که برای اخلال در بازار ارز اقدام می‌کنند، رسیدگی و دستوراتی در این زمینه صادر شده است.

علی القاصی در این خصوص گفت: امروز سند هماهنگی بین نهادهای مسئول در رابطه با مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به امضای قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و اطلاعات رسید. سازمان سپاه، پلیس امنیت اقتصادی فراج و مرکز مالی مبارزه با پولشویی وارد شدند.

وی افزود: این تفاهم نامه شامل مجموعه ای از الزامات و مفاد قانونی است که هم در قانون مبارزه با پولشویی و آئین نامه آن و هم در قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم وجود دارد و برای مقابله با فرآیندهای جریان های مالی مشکوک و ناسالم طراحی شده است. و نظارت بر این فرآیندها هم از نظر منشاء اطلاعات مالی و هم از نظر فرآیندهای قانونی که لازم و ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه در گذشته پرونده های مربوط به پولشویی در وزارت دادگستری استان تهران تشکیل شده است، تصریح کرد: به دلیل اینکه مستندات کافی در خصوص این پرونده ها وجود ندارد و ارزیابی یا تصمیم گیری لازم در این خصوص صورت نگرفته است. پرونده ها به تعویق افتاد یا به نتایج لازم نرسیدیم.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه از هماهنگی و ظرفیت هر 5 واحد برای تسریع در رصد فعالیت ها و جریانات مالی مشکوک و ناسالم و همچنین جریانات مشکوک کلان مانند مواد مخدر، فرار مالیاتی، قاچاق استفاده کردیم. بیایید روی کالاها تمرکز کنیم و …

القاصی ادامه داد: این سند به جمع آوری استنادات کافی در بعد قضایی کمک می کند و در جایگاه تصمیم گیری قضایی قوام در آرا و تصمیمات خواهیم داشت. تروریسم و ​​مشکلات فرآیندهای مالی، فعالیت های مشکوک و ناسالم در یک بستر زمانی خاص در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در پاسخ به برخورد با متخلفان ارزی گفت: در مواردی که به ما اطلاع داده شده که فعالیت این گونه افراد نامناسب بوده و یا خارج از برنامه و ضوابط فعالیت داشته اند دستورات لازم به ماموران صادر شده است. با دارندگان حساب های مشکوک که جریان مالی آنها ناسالم است و افرادی که در میدان اقدام به اخلال در بازار ارز می کنند و دستوراتی در این زمینه صادر شده است، برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید