دستگیری 15 نفر از اخلالگران بازار ارز تهران / 15 صنف پلمب شد

ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922763

فرمانده انتظامی کلانشهر از اجرای ده مرحله از طرح برخورد با سوداگران و تخریب کنندگان ارز و دستگیری ۱۹۷ نفر از شعب اصلی و عوامل اجرایی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای طرح مشترک کاشف و رعد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای 10 مرحله از طرح برخورد با دلالان و تخریب کنندگان ارز اظهار داشت: این طرح در حال انجام است. ۱۹۸ نفر از متهمان و سرشاخه ها و سران اصلی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کلانشهر گفت: در این طرح 198 نفر از متهمان و تعداد قابل توجهی از سرکردگان و سرشاخه ها شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: 38 فقره تخلف ارزی برای دلالان ارز تشکیل و بیش از 2 میلیون و 581 هزار انواع ارز به ارزش 28 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی کلانشهر به رصد پلیس امنیت اقتصادی در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: 92 صفحه و شبکه اجتماعی در فضای مجازی شناسایی و 69 نفر از عوامل و گردانندگان اصلی آنها به پلیس امنیت اقتصادی احضار شدند.

وی گفت: بلافاصله محتوای مجرمانه و قیمت های جعلی از صفحات حذف و 32 صفحه فعال شده که از خارج هدایت شده بودند، تحت کنترل پلیس قرار گرفت.

سردار رحیمی اعلام کرد: 15 واحد صنفی که در حوزه معاملات ارزی اخلال ایجاد کرده و فردا معاملات و معاملات کاغذی را انجام می دادند، پلمب شدند.

فرمانده انتظامی کلانشهر افزود: از دستگیرشدگان 180 دستگاه تلفن همراه و 10 لپ تاپ کشف شد که با استفاده از همین لپ تاپ ها در میادین یا خیابان ها قیمت ها را افزایش می دادند.

رئیس پلیس کلانشهر با بیان اینکه شعبه های اصلی گاهی در اتوبوس ها و یا مخفیانه در مساجد و مساجد حضور دارند و معاملات فردا را انجام می دهند، گفت: همه افراد شناسایی و دستگیر شده اند. حتی سه نفر از عوامل اصلی فراری از تهران به اصفهان نیز در یک عملیات هماهنگ شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه برخورد با جرایم اقتصادی اعلام کرد: در طرح رسیدگی به جرایم اقتصادی، رسیدگی به 48 پرونده در حوزه های مختلف جرائم اقتصادی از جمله تبانی در معاملات دولتی، اخلال در معاملات، اختلاس، فرار مالیاتی، سرقت زمین، پولشویی. پول، رشوه و رشوه، 60 متهم شناسایی و دستگیر شدند. ارزش ملک مرجوعی یک هزار و 390 میلیارد تومان است.

و ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی و 132 پرونده مربوط به قاچاقچیان دو میلیون و 840 هزار انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شد. 326 هزار و 400 لیتر فرآورده های نفتی قاچاق نیز کشف شد.

رئیس پلیس کلانشهر از توقیف 54 دستگاه خودروی قاچاق و دستگیری 149 قاچاقچی خبر داد و خاطرنشان کرد: انبارهای اطراف و جنوب تهران پلیس امنیت اقتصادی محسوب می شود و از 65 انبار و 3 انبار بزرگ که تخلفاتی از جمله احتکار کالا داشتند بازدید شد. یا کالاهای قاچاق در آن نگهداری می شد، پلمپ می شد.

رئیس پلیس کلانشهر اعلام کرد: ارزش کل کالاهای قاچاق کشف شده 123 میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید