وزارت بهداشت: اختیار قطع سقط جنین ناسالم از پزشک سلب شده است. این اجازه به دستور قاضی صادر می شود

وزارت بهداشت: اختیار قطع سقط جنین ناسالم از پزشک سلب شده است.  این اجازه به دستور قاضی صادر می شود

روز جدید صابر جباری رئیس اداره جوانان وزارت بهداشت گفت: در گذشته بر اساس تشخیص پزشک و شهادت پزشک، فرآیند سقط غیرایمن انجام می شد. در شرایط فعلی بر اساس ماده 56 قانون جوانان این اختیار از پزشک سلب شده و پس از طی مراحل اجرایی، اجازه قطع سقط جنین ناسالم به دستور قاضی صادر می شود.

صابر جباری رئیس اداره جمعیت جوانان وزارت بهداشت درباره روندی که برای حفظ و صیانت از جنین سالم طی می کند، گفت: در گذشته روند سقط ناسالم بر اساس تشخیص و شهادت پزشک انجام می شد. از پزشکی قانونی در شرایط فعلی بر اساس ماده 56 قانون جوانان این اختیار از پزشک سلب شده و پس از طی مراحل اجرایی، اجازه قطع سقط جنین ناسالم به دستور قاضی صادر می شود.

وی به ایسنا گفت: یعنی غربالگری نمی کنیم تا جنین را سقط کنیم، بلکه غربالگری می کنیم تا به مادر و خانواده اطمینان دهیم که جنین سالم است. در موارد استثنایی ممکن است به دلایل مختلف پزشکی یا پزشکی نیاز به سقط جنین باشد و این موارد در پزشکی قانونی و با تصمیم نهایی قاضی بررسی و انجام می شود.

جباری تاکید کرد: البته در این مواقع نباید ولادت روح اتفاق بیفتد و بارداری کمتر از 4 ماه باشد. خانواده ای که نگران غربالگری هستند باید در زمان مشخصی به پزشک مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید