دستور دادستان کل کشور پس از شهادت یک افسر پلیس

در پی شهادت سرباز وظیفه شناس علی اکبر رنجبر در درگیری با اراذل و اوباش در استان های فارس، حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور با صدور بیانیه ای ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید، دستور برخورد قاطع را صادر کرد. حوادث مشابه صادر و بر لزوم بازنگری در قوانین و مقررات و رویکرد جدی تاکید کرد.

متن بیانیه دادستان کل کشور به شرح زیر است:

حوادث هر از چند گاهی ماموران نیروی انتظامی با تعدادی اراذل و اوباش مواجه می شوند که با حضور در انظار عمومی امنیت عمومی را زیر پا می گذارند و آرامش و آسایش عزیزان را دنبال می کنند و با سلاح سرد و گرم به دیگران آسیب می رسانند و ایجاد رعب و وحشت می کنند و می گویند گاهی شاهد هستیم. چگونه ماموران امنیتی هدف جنایتکاران هستند

نمونه تلخ اخیر در استان فارس مصداق بارز ضرورت تجدید نظر است. ضمن ادای احترام و ارج نهادن به این افسر وظیفه شناس نیروی انتظامی که در مواجهه با عوامل ضد انسانی و امنیتی جان باخت و به خانواده و بازماندگان محترم شهید و همه همکاران وی در نیروی انتظامی، دادستان و دادستان های استان و دادستان های سراسر کشور تبریک و تسلیت عرض می نماییم. کشور، تاکید می کنم که عوامل محترم امنیت عمومی را مساعدت و حمایت می کند، با اقتدار و قاطعیت، حادثه منجر به شهادت را پیگرد قانونی می کند و با همکاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، عاملان این گونه حوادث را شناسایی و به سرعت و دقت آنها را مورد بررسی قرار می دهد. در دست قانون در چهارچوب قوانین و مقررات اقدام لازم را برای سرمشق ساختن سایر عناصری که این گونه افکار شیطانی را کتمان می کند، انجام دهند. دلسوزی برای این جنایتکاران آسایش و امنیت را از جامعه سلب می کند که به هیچ وجه مجاز نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید