دستور دادستان کل کشور به دادستان ها پس از شهادت یک نیروی انتظامی


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805866

دادستان کل کشور در دستوری به دادستان های سراسر کشور تاکید کرد که مساعدت و حمایت نیروهای امنیتی باید مقتدرانه و قاطع باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در پی شهادت سرکوبگرانه شهید علی اکبر رنجبر در درگیری با اراذل و اوباش استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین منتظری با صدور بیانیه ای این تبریک را به وی تبریک گفت. شهید، دستور برخورد قاطع با عاملان این گونه حوادث را صادر و بر لزوم بازنگری در قوانین و مقررات و جدی گرفتن آنها تاکید کرد.

متن بیانیه دادستان کل کشور به شرح زیر است:

حوادث هر از چند گاهی ماموران نیروی انتظامی با تعدادی اراذل و اوباش مواجه می شوند که با حضور در انظار عمومی امنیت عمومی را زیر پا می گذارند و آرامش و آسایش عزیزان را دنبال می کنند و با سلاح سرد و گرم به دیگران آسیب می رسانند و ایجاد رعب و وحشت می کنند و می گویند گاهی شاهد هستیم. چگونه ماموران امنیتی هدف جنایتکاران هستند

نمونه تلخ اخیر در استان فارس مصداق بارز ضرورت تجدید نظر است. ضمن ادای احترام و ارج نهادن به این افسر وظیفه شناس نیروی انتظامی که در مواجهه با عوامل ضد انسانی و امنیتی جان باخت و به خانواده و بازماندگان محترم شهید و همه همکاران وی در نیروی انتظامی، دادستان و دادستان های استان و دادستان های سراسر کشور تبریک و تسلیت عرض می نماییم. کشور، تاکید می کنم که با کمک و حمایت از متولیان جامعه، با قدرت و قاطعیت، حادثه منتهی به شهادت را تحت تعقیب قرار می دهد و با همکاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، عاملان این گونه حوادث را شناسایی و به دست گرفتن آنها رسیدگی می کند. قانون در چارچوب قوانین و مقررات باید نسبت به سرمشق ساختن سایر عناصری که این گونه افکار شیطانی را کتمان می کند اقدام لازم را به عمل آورد. دلسوزی برای این جنایتکاران آسایش و امنیت را از جامعه سلب می کند که به هیچ وجه مجاز نخواهد بود.

محمدجعفر منتظری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید