دستور رئیس قاضی مبنی بر رعایت نحوه ورود، نگهداری و ترخیص کالا

ساعت: 21:34
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780842

رئیس قوه قضائیه از وضعیت نگهداری کالا در انبارهای سازمان اموال و گمرک گلایه کرد و گفت: ایشان به رئیس جمهور و رئیس مجلس گفتند که این موضوع از نظر عقلی و شرعی پذیرفته نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه در دومین بخش از جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به مشکل پمپ بنزین ها و هشدار نسبت به نقشه های دشمن در این کشور، از صبر و شکیبایی مردم تقدیر کرد. فضای مجازی که ریشه در شکست و توطئه دارد. او اهداف قبلی خود را دارد، به مسئولان مربوطه تاکید کرد که در این زمینه هوشیاری و مراقبت لازم را به خرج دهند.

وی در پاسخ به گزارش محمد باکر الفت مبنی بر صلح و سازش بین دو طایفه در استان خوزستان، پس از چندین سال درگیری خونین (با 20 کشته و چند زخمی و 3 نفر) که در سفر اخیر به استان رخ داد، پذیرفت. کمازیر خاطرنشان کرد: این امر با عنایت خداوند متعال و تلاش مسئولان استانی، علما، بزرگان و متنفذین محلی و مردم استان خوزستان صورت گرفت.

رئیس قوه قضائیه بر نقش مؤثر پایداری چنین سازش هایی در تحقق صلح و سازش در این گونه پرونده ها تاکید کرد و گفت: از این موارد در قوه قضائیه زیاد است که ثبات در این مدل باعث می شود مشکل آنها به صلح و سازش منجر شود. “

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به بازدید از انبار بندر امام خمینی (ره) گفت: هر سه انبار دارای اجناس سال های گذشته بود. 4200 تن برنج در یکی از انبارها باقی مانده که استاندارد است و باید به کشور مورد نظر بازگردانده شود.

وی افزود: در یک انبار 140 هزار تن ذرت فاسد وجود داشت که از 120 هزار تن خارج شد و تاکید شد که مابقی باید ظرف یک ماه از انبار تخلیه شود. زیرا اثرات مخربی بر محیط زیست دارد.

دادستان کل کشور افزود: از سال 97 تاکنون 3700 تن کالای مسموم در انبار بوده که مربوط به حمایت از دام است که تاکید شد زودتر ترخیص شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در واکنش به گزارش دادستان کل کشور از انبارهای بازدید شده در سفر استانی به خوزستان، وضعیت موجود را نامطلوب ارزیابی کرد و به دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی دستور داد این موضوع را ادامه دهند. بررسی و اتخاذ تدابیر برای رفع مشکل نگهداری کالا در انبارها.

وی از وضعیت نگهداری کالا در انبارهای اموال کشور و گمرک که بعضا منجر به فساد در برخی از آنها می شود گلایه کرد و گفت که به رئیس جمهور و رئیس جمهور گفته ام که این موضوع با دلیل پذیرفته نمی شود. منطق و شرع . .: بسیاری از کالاها می آیند و در انبار گمرک می مانند و انبار را اشغال می کنند و زمانی که انبار اشغال می شود جایی برای تخلیه کالاهای دیگر نیست و باید در صف منتظر ماند که هزینه دارد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: کالا باقی می ماند و به هر دلیلی ترخیص نمی شود، در حالی که برای کالایی که می آید باید پیش بینی شود که آیا می توان آن را تخلیه و ترخیص کرد و در غیر این صورت تا چه زمانی می توان آن را انبار کرد. “

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با انتقاد از روند فعلی گفت: کشور به آن نیاز دارد اما تا زمانی که فساد نکند پاکش نمی کند و گفت: منطق نیاز به محصول و پول دادن چیست، اما این کالا می آید. برای ماندن در انبار

وی با اشاره به گزارش دادستان کل کشور مبنی بر وجود 140 هزار تن ذرت فاسد در یکی از انبارهای بندر امام خمینی (ره) گفت: این غلات به کشور آمده، مانده و پوسیده شده است و اکنون باید تمام هزینه ها صرف این گونه فاسد شود. “مراقب باشید حالا سوال اینجاست که این محصول فاسد کجا باید از بین برود؟

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که این دو نفر از اعضای قوه قضائیه در سازمان اموال چه می کردند، پاسخ داد: اموال زیادی در انبارهای سازمان اموال وجود دارد که فاسد و فرسوده است یا تعداد آنها کمتر از مقدار آن است. . روی کارتن ذکر شده است. «مشخص نیست که تخلف این محصول کجا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی با تاکید بر اینکه هیچکس این وضعیت ورود، نگهداری و ترخیص کالا را قبول ندارد، رئیس سازمان بازرسی و دادستان کل کشور را موظف کرد تمام اقدامات ممکن را برای رفع مشکلات موجود انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در این زمینه به قانون گذاری نیاز باشد، تاکید کرد که می توان از قوانین موجود بهتر از روند فعلی استفاده کرد.

رئیس قوه قضائیه آمادگی خود را برای ایجاد قاضی سیار یا دائمی در تمامی گمرکات کشور اعلام کرد و گفت: تا جایی که بتوانم همکاری خواهم کرد; چون شرایط خیلی بد است.

وی ادامه داد: این موضوع باید توسط وزارت اقتصاد رصد شود، فقط نامه نگاری مبنی بر اینکه ضرر دارد موضوع را رها نکند. هر فردی که کوتاهی کرده باشد چه در دولت قبل و چه در آن دولت و چه در سایر دستگاه ها و قوه قضائیه باید تحت تعقیب قرار گیرد.

در ادامه جلسه خجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری نیز گزارشی از سفر خود به خوزستان ارائه کرد و با اشاره به دیدار خود با 300 نفر از خوزستانی ها و دریافت 700 نامه در این سفر تاکید کرد که تا 15 روز آینده به تمامی درخواست ها پاسخ داده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به جلسات با تامین اجتماعی، شهرداری، UMNC و Vik و برشمردن شایع ترین مواردی که افراد درگیر آن هستند، مهلت دو هفته ای برای اجرای تصمیمات در این حوزه ها اعلام کرد.

رحیمی وزیر دادگستری با اشاره به رایزنی با معاون اول قوه قضائیه در خصوص ارائه طرح ها و لوایح به قوه قضائیه به پیش نویس تفاهم نامه تهیه شده از سوی معاون اول قاضی، معاون حقوقی و رئیس قوه قضاییه در امور تعاون اشاره کرد. با پارلمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید