پرداخت کالا به مرحله نهایی رسید / جزئیات استفاده از کالا اعلام شد + نحوه دریافت

پرداخت کالا به مرحله نهایی رسید / جزئیات استفاده از کالا اعلام شد + نحوه دریافت

روز جدید : پس از پرداخت یارانه 300 و 400 هزار تومانی اردیبهشت امسال و حذف یارانه 45 هزار تومانی و یارانه معیشتی، باید یارانه نقدی حذف و کاتالوگ الکترونیکی توزیع می شد.

پرداخت فاکتور در مرحله نهایی است. نحوه دریافت و نحوه استفاده از محصول اعلام شد. چرخه شارژ اعتبار کالابرگ ماهانه است.

جزئیات استفاده از کوپن ها و کمک های نقدی را در این خبر بخوانید. تا به امروز اطلاعاتی در مورد میزان حق الزحمه ماهانه کالابرگ اعلام نشده است.

در صورت عدم استفاده از اعتبار درج شده برای خرید کالا در پایان ماه، امکان برداشت نقدی برای سرپرستان خانوار وجود دارد.

بر اساس اعلام اخیر مسئولان وزارت رفاه، دولت به منظور تقویت سلامت تغذیه خانوارها به آنها اجازه می دهد با یارانه یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند.
نحوه اجرای طرح کالابرگ

در این اطلاعیه آمده است: طرح الکترونیک کالابرگ در استان هرمزگان در حال اجراست. این فرصت برای کل جامعه یارانه‌ای هرمزگان پس از اطلاع رسانی رسانه ملی و استانی فعال می‌شود و نیازی به اقدام نیست.

اعتبار از طریق تمامی کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل دریافت خواهد بود، نیازی به خرید برند خاصی برای محصولات مشمول طرح نیست و افراد می توانند از گروه کالای اعلام شده و از هر دلخواه خرید خود را انجام دهند. همچنین این طرح برای یارانه بگیران اجباری نیست و هموطنان می توانند پس از اعلام رسمی از مزایای آن بهره مند شوند.

اما آخرین پیگیری های تسنیم از سوی وزارت رفاه اجتماعی نشان می دهد؛ در حال حاضر طرح جدید فهرست کالاهای الکترونیکی به صورت «نسبی» در استان هرمزگان آغاز شده و در صورت موفقیت آمیز بودن، به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد. همچنین جزئیات مهم این طرح در هفته جاری از سوی اداره کل بهزیستی اعلام می شود.

طرح جدید دولت شامل چند مرحله است که یکی از مهمترین آنها رونمایی از شبکه اعتباری ملی است که در کنار شبکه شاپرک قرار می گیرد.

یک «شبکه اعتباری ایرانی» موسوم به «شما» از سازوکار فنی منحصر به فردی استفاده می کند که می تواند مزایا و تسهیلات مهمی را در اختیار خانوارهای ایرانی قرار دهد. موضوعی که در سال های اخیر یکی از چالش های نظام حکومتی در بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر بوده و اکنون با رونمایی از این دستاورد جدید، بخشی از عقب ماندگی های کشور در زمینه حمایت از اقشار آسیب پذیر است. طبقات نیازمند به طور کامل حذف خواهند شد.

جزئیات در مورد نحوه استفاده از کالابرگ

1- در طرح لیست الکترونیکی برخلاف طرح هوشمند یارانه آرد، هیچ دستگاه POS جدیدی به عرضه کنندگان کالاهای اصلی واگذار نمی شود و هیچ دستگاه دریافتی از شبکه شاپرک حذف نمی شود.

2- تعداد اقلام مشمول این طرح با مصوبه دولت تعیین می شود ولی برای برندهای عرضه کننده اقلام تعیین شده محدودیتی وجود نخواهد داشت. پیش بینی می شود بین 5 تا 17 قلم کالا در قالب یارانه در اختیار خانوارهای تحت پوشش قرار گیرد.

3- وام به صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار – بر اساس کد ملی و نه فقط کارت واریز یارانه نقدی – واریز می شود.

صورتحساب به صورت ماهانه انجام می شود

4- در صورت عدم استفاده از بخشی از اعتبار تعیین شده، امکان دریافت نقدی اعتبار بلااستفاده برای سرپرست خانوار وجود خواهد داشت. در واقع چرخه صورتحساب اعتباری ماهانه است.

5- در طرح “شام” شاهد افشای تعویض کالا هستیم – یعنی در صورتی که کالای انتخابی در گروه اقلام تحت پوشش سبد قرار گیرد، پس از خرید معادل ما، مابه التفاوت نرخ یارانه ای و رایگان خواهد بود. از اعتبار سرپرست خانوار کسر شود.

6- احتمالاً به دلیل ظرفیت بسیار گسترده ای که این شبکه اعتباری سراسری ایجاد خواهد کرد، دامنه آن برای کمک به اقشار نیازمند و دهک های پایین جامعه محدود به طرح کالای الکترونیکی نخواهد شد، بلکه در آینده حمایت های هدفمند از طریق مستقیم انجام خواهد شد. تحویل کالا به خانه

دیدگاهتان را بنویسید