پرداخت وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن + جزئیات و نحوه دریافت

پرداخت وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن + جزئیات و نحوه دریافت

بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی، نسخه اصلاح شده «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد و بر این اساس سقف وام قرض الحسنه به 200 افزایش یافت. میلیون تومان.

به گزارش سلام نو، در این بخشنامه آمده است: با توجه به برخی بازخوردهای دریافتی از شبکه بانکی کشور، نسخه بازنگری شده دستورالعمل اجرایی ارائه تسهیلات خرد بر اساس نظرات واصله در جلسه دوم آذرماه 1401 کمیسیون در تاریخ 13/12/1391 تدوین و تهیه شد. تنظیم و نظارت بر موسسات اعتباری بانکی.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، مهمترین تغییرات اعمال شده در مفاد دستورالعمل مذکور به شرح زیر است:

اصلاح ماده (3) دستورالعمل:

ماده 3 – حداکثر تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر موسسه اعتباری دویست میلیون تومان (2.000.000.000 ریال) است تبصره – ارائه تسهیلات در قالب “کارت اعتباری مرابحه” حداکثر تا سقف دویست. میلیون تومان (2.000.000.000 ریال) در سطح کلیه موسسات اعتباری، برای هر متقاضی واجد شرایط در ضوابط مربوطه و در محدوده تسهیلات خرد برای متقاضی در هر موسسه اعتباری در نظر گرفته شده است.

افزودن مقاله به عنوان مقاله (4):

ماده 4- در مواردی که مشتری قبلاً از مؤسسه اعتباری تسهیلات خرد دریافت کرده باشد، مبنای محاسبه مابه التفاوت متعلق به وی تا سقف تعیین شده در این دستورالعمل، باقیمانده مبلغ اصل بدهی است.

ماده 12 – تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و سایر تسهیلات تکلیفی مشمول قوانین مختلف از قبیل تسهیلات فرزندآوری یا کمک در حوادث غیرمترقبه مصوب هیات وزیران و همچنین تسهیلات خرید، نظافت، سپرده گذاری و ساخت مسکن. ، تابع قوانین و مقررات خود هستند و تابع مقررات هستند این یک دستورالعمل نیست.

در پایان این بخشنامه تاکید شده است که بر اساس مفاد بخشنامه شماره 149153/96 مورخ 1396/05/16 به کلیه واحدهای ذیربط بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ شده است و لازم است به دقت نظارت بر اجرای آن

دیدگاهتان را بنویسید