بازپرداخت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن آغاز شد


زمان: 15:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806161

مدیرعامل بانک تخصصی حوزه مسکن گفت: بازپرداخت وام های خرد بدون ضامن آغاز شده و پرونده های منتظر ضامن بلافاصله محقق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود شایان در خصوص پرداخت وام های بدون وثیقه در این بانک گفت: پیرو دستورات 5 گانه رئیس جمهور به مدیران عامل بانک ها، تسهیل در اعطای تسهیلات خرد در دستور کار و وام قرار گرفت. به شعب تا سقف 100 میلیون تومان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در این راستا برای کنترل ورشکستگی یا نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی بانک ها، سیستم رتبه بندی اعتباری را با ضامن مرکزی و وثیقه در سامانه مانند تمامی بانک های اطراف تغییر داده ایم. آنچه در دنیا ملاک پرداخت تسهیلات اخذ شده است اعتبار خود فرد است.

مدیرعامل بانک تخصصی حوزه مسکن گفت: در مرحله اول به شعب اطلاع رسانی کردیم تا افرادی که حقوق خود را از بانک دریافت می کنند بدون ارائه ضامن از تسهیلات تا سقف 100 میلیون تن استفاده کنند. این روند از 8 بهمن آغاز شد و البته پرونده هایی که قبلا بسته شده بود و در انتظار ضامن بود محقق شد و در واقع سرعت ارائه تسهیلات ما در بانک افزایش یافت.


دارایی های محدودی داریم

شایان همچنین به مازاد دارایی های بانک مسکن اشاره کرد و گفت: این بانک شرکت های زیادی ندارد اما تعداد آنها محدود و البته تخصصی و ابزاری است. گاهی شرکت های ساختمانی داریم که با توجه به موضوع مهم نهضت ملی مسکن، هدفشان ورود به پروژه هایی برای تسهیل ساخت مسکن است.

وی افزود: اموالی که داریم به دلیل محاسبات نادرست مشتریان است که بانک مجبور به تملک آن شده است و طبق کار کارشناسی مرتب مزایده برگزار می کنیم و ملک را می فروشیم. البته ممکن است برخی از املاک به دلیل شرایط خاص به فروش نرسد که قطعاً ضرر بانک نیست و طبق قانون و تعهد عمل خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: این بانک یک بانک تخصصی مسکن است و امکانات ما بسیار کمتر از ارزش ملک است، بنابراین سعی می کنیم برای جلب رضایت مردم تملک نکنیم بلکه مطالبات را به شکل دیگری وصول کنیم. “


نهضت ملی مسکن چطور؟

شایان در بخشی دیگر از سخنان خود درباره نهضت ملی مسکن گفت: طبق تکلیف رئیس جمهور باید تا چهار سال آینده 4 میلیون مسکن ساخته و در اختیار مردم قرار گیرد. تاکنون بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر در سامانه رسمی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: در برنامه اقدام ملی بیش از 280 هزار متقاضی واجد شرایط نزد بانک مسکن سپرده گذاری کرده اند که این بانک نیز برای اجرای طرح بیش از 12 هزار میلیارد تن از سهم این شرکت را به حساب بانکی واریز می کند. از این محل بیش از 6800 میلیارد تن فولاد به پروژه ها تزریق کردیم که البته 980 میلیارد تن فولاد از محل منابع بانک برای اجرای پروژه ها تزریق شد.

مدیرعامل بانک تخصصی حوزه مسکن گفت: در این راستا مجلس بانک ها را موظف به پرداخت سالانه 360 هزار میلیارد تن برای ساخت یک میلیون مسکن کرده است که سهم 20 درصدی این بانک است. قانون مستمر در سال 1401 این مقدار افزایش می یابد.

انتهای پیام/

منبع: بانک مسکن

دیدگاهتان را بنویسید