سابقه وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن برای یارانه بگیران چیست؟

سابقه وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن برای یارانه بگیران چیست؟

روز جدید : تعیین تکلیف وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن موضوع جدیدی نیست که در برخی رسانه ها مطرح شود. اما در خصوص پرداخت این تسهیلات توسط بانک ها، برخی از کاربران مدعی هستند که در حال حاضر هیچ بانکی در کشور وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن را با تعهد یارانه و سایر ضمانت ها پرداخت نمی کند.

اعطای وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن به یارانه بگیران ادعایی است که نه تنها دیروز بلکه در هفته های اخیر بارها از سوی برخی رسانه ها و مصرف کنندگان مطرح شده است. اما تحقیقات ما نشان می دهد که نه دولت و نه بانک ها چنین برنامه خاصی برای تسهیل یارانه بگیران ندارند.

اما شکل گیری چنین موضوعی از زمانی آغاز شد که سال گذشته وزارت اقتصاد بانک های دولتی را موظف کرد تا بدون اخذ ضامن، به متقاضیان اعتبارات خرد با اعتبار سنجی تسهیلات ارائه کنند.

معاون وزیر اقتصاد سپس اعلام کرد که بر اساس راهکارهای ابلاغی وزارت اقتصاد و بخشنامه بانک مرکزی به مردم این امکان را داده اند تا با ضمانت های مختلف تا سقف دویست میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

از طرفی مقرر شد که حساب یارانه افراد به عنوان ضمانت برای فرد در اختیار بانک قرار گیرد.

علاوه بر یارانه، ضمانت هایی مانند اوراق تجاری مانند چک یا سفته مشتری، اوراق بدهی شامل اوراق پذیرش شده در بازار سرمایه و غیره، سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار شامل سهام عدالت، سهام سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری، سهام قابل معامله، چک یا سفته از ضامن، اموال مشهود با ارزش عادی مانند اتومبیل، جواهرات یا مصنوعات طلا؛ حساب یارانه اشخاص، گواهی کسر از حقوق از طرف مددجو یا ضامن، ضمانت بازرگانی دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات فعالیت اقتصادی داشته باشد، در مناطق روستایی ضمانت یکی از اهالی روستا که صلاحیت و صلاحیت به تایید شورای اسلامی روستا می رسد. با مهر شورای اسلامی روستا تایید می شود و سیم کارت دائمی ثبت شده ملک مشتری اعلام می شود.

اما می توان گفت اعطای وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن موضوع جدیدی نیست که در برخی رسانه ها مطرح شده است. اما در خصوص پرداخت این تسهیلات از سوی بانک ها، برخی از کاربران مدعی هستند که در حال حاضر هیچ بانکی در کل کشور وام 200 میلیون تومانی را بدون ضامن با وثیقه دادن یارانه و سایر ضمانت ها پرداخت نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید