کمک در تحویل 2 میلیون واحد خالی لوکس به صاحبان خانه / نحوه پرداخت اقساط تسهیلات مسکن به صورت مرحله به مرحله است

زمان: 11:00
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776729

رئیس کمیسیون مدنی مجلس با بیان اینکه نزدیک به دو میلیون واحد خالی در کشور داریم ، گفت: این دو میلیون واحد خالی بزرگ و مجلل است ، بنابراین بر تأمین این واحدهای خالی تأکید می کنیم و این طرح قطعاً به کاهش قیمت مسکن “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا رضایی کوچ ، رئیس کمیسیون شهروندان مجلس شورای اسلامی در مورد قانون جهش و رونق تولید مسکن به رادیو گفتگو گفت: حداقل یک میلیون واحد مسکونی نیاز به ساخت در کشور دارد. این امر به تعادل بین تقاضا و عرضه مسکن کمک می کند.

وی با اشاره به کاهش ساخت مسکن به 350 هزار خانه در سال در سال های اخیر ، گفت: در نتیجه بسیاری از مشاغل و واحدهای تولیدی مربوط به مسکن تعطیل شده و بسیاری از مهندسان و کارگران ساختمانی اخراج شده اند.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه کمبود مسکن منجر به افزایش قیمت مسکن شده است ، گفت: قیمت مسکن به حدی افزایش یافته است که بخش قابل توجهی از مردم کشور نمی توانند صاحب خانه شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: مجلس با حضور کارشناسان بخش خصوصی ، مراکز دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی جلسات متعددی را در کمیسیون شهروندان برگزار کرد و طرحی را برای جهش و رونق تولید مسکن تهیه کرد که سرانجام با موافقت 70 درصدی به تصویب رسید. نمایندگان مجلس

موقعیت نامناسب و کیفیت ساخت پایین ، از جمله مشکلات / نقص مسکن مهر در طرح جدید

این نماینده مجلس از انتظار و تشکیل شورای عالی مسکن در این زمینه صحبت کرد و افزود: اولین جلسه این شورا هفته گذشته با حضور رئیس جمهور و وزیران برگزار شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تجربه مسکن مهر و دلیل ارائه طرح جدید در این زمینه ، اظهار داشت: اگرچه مسکن مهر دارای کاستی هایی از جمله موقعیت بد و کیفیت پایین برخی از واحدها بود ، اما بیشتر نیازهای مردم مسکن مهر برآورده می شد. ما در این پروژه سعی کردیم نواقص پروژه مسکن مهر را برطرف کرده و همچنین زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

2 میلیون واحد لوکس خالی برای کمک به افراد صاحب خانه!

وی گفت: “ما نزدیک به دو میلیون واحد رایگان در کشور داریم.”

رئیس کمیسیون مدنی مجلس در پاسخ به سوالی که صندوق ملی مسکن در این پروژه چگونه بودجه مسکن را تأمین کرد ، گفت: تمام منابع مربوط به مسکن در صندوق ملی مسکن متمرکز است و مسئولیت این صندوق بر عهده وزیر است. “

پرداخت تسهیلات مسکن به بانک ها الزامی است / نحوه پرداخت اقساط تسهیلات مسکن به صورت مرحله به مرحله

وی افزود: از آنجا که بانک ها تمایلی به سرمایه گذاری در مسکن ندارند ، ما تحریم هایی را در نظر گرفته ایم که بانک ها را مجبور به عمل به دستور بانک مرکزی و پرداخت هزینه مسکن می کند.

رضایی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت ها و منابع مالی مورد نیاز برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی به طور دقیق پیش بینی نمی شود ، گفت: در گذشته قیمت مسکن به طور چشمگیری افزایش یافته بود ، اما با ساخت چهار میلیون مسکن قطعاً مطابقت خواهد داشت. تورم افزایش می یابد و قیمت مسکن به طور واقعی افزایش می یابد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اقساط وام عمرانی گفت: نوع بازپرداخت تسهیلات در برنامه اقدام ملی مسکن به گونه ای است که بسیاری از مردم نمی توانند این وام را دریافت کنند ، بنابراین مجلس بازپرداخت تسهیلات در این طرح گام به گام گام به گام

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید