دستور وزیر آموزش و پرورش برای تسریع در اجرای رتبه بندی معلمان

دستور وزیر آموزش و پرورش برای تسریع در اجرای رتبه بندی معلمان

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب لایحه نظام طبقه بندی معلمان گفت: جزئیات این لایحه در سال 99 توسط دولت تقدیم مجلس شد که 1400 نواقص نهایی هیئت امنا رفع شد. دیروز.

دکتر کاسم احمدی لاشکی با اشاره به تصور غلط افزایش حقوق در بحث رتبه‌بندی معلمان، افزود: اکنون رتبه‌ها برای تغییر پست تعریف شده است.

وی گفت: در ماده 3 طرح رتبه بندی معلمان مصوب شده است، رتبه بندی معلمان در قالب معلم یا معاون جدید، مربی معلم، کمک معلم، معاون آموزشی و معلم تعیین می شود.

احمدی لاشکی یکی از اهداف اجرای طرح رتبه بندی معلمان را ارتقای کیفیت فرآیند آموزشی، ارتقای جایگاه معلمان و ایجاد نظام پرداخت شایستگی محور عنوان کرد.

وی در خصوص ابلاغ نهایی طرح رتبه بندی معلمان گفت: برای تدوین ضوابط اجرای این طرح، آموزش و پرورش با همکاری برنامه، سازمان های بودجه و استخدامی یک ماه فرصت دارند تا پس از تدوین نهایی آن را به هیأت وزیران ارائه کنند و سپس توسط ریاست محترم وزارت آموزش و پرورش و سپس به ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ می گردد.

احمدی لاشکی گفت: با دستور فوری وزیر آموزش و پرورش هر چه سریعتر تصمیم گیری برای نهایی شدن آیین نامه اتخاذ شود.

وی گفت: کلیه موسسات آموزشی کشور موظفند در این مدت معلمان استخدامی را تا اطلاعیه نهایی شناسایی و بر اساس ضوابط کمیته حسابرسی در 5 رتبه توزیع کنند که بلافاصله پس از ابلاغ نهایی اساسنامه قانونی آنها وضعیت. رتبه بندی

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تغییر وضعیت مربیان پیش دبستانی گفت: افرادی که قبل از سال 91 با مدارس دولتی همکاری داشته اند و فرهنگیانی که تا قبل از سال 92 همکاری مستمر و منسجمی داشته اند در صورت ورود به دانشگاه فرهنگیان و یا وارد شدن به دانشگاه فرهنگیان به همراه این آمین استخدام می شوند. دانشگاه تربیت بدنی شهید رجایی.

وی گفت: پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان یا تربیت بدنی شهید رجایی پس از قبولی در آزمون استخدامی کامل، پس از پایان دوره یک ساله می توانند در آموزش و پرورش استخدام شوند.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود درباره برگزاری همایش کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری که امروز در اهواز در حال برگزاری است، گفت: عنوان یکی از قطب های این هیئت ها انتخاب شده است.

احمدی لاشکی افزود: شرکت کنندگان در این دوره پس از گذراندن آموزش های لازم دستورات و مصوبات این همایش را در تمامی زمینه ها برای آشنایی با قانون با افراد واجد شرایط انتقال خواهند داد.

وی در خصوص آزمون ماده 28 دانشگاه فرهنگیان گفت: استخدام در دانشگاه فرهنگیان بر اساس کنکور سراسری و یکساله برای افراد دارای مدرک حداقل لیسانس خواهد بود. آزمون استخدامی کامل در اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید