وزیر آموزش و پرورش: آماده اجرای لایحه رتبه بندی معلمان هستیم

وزیر آموزش و پرورش: آماده اجرای لایحه رتبه بندی معلمان هستیم

روز جدید : وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه کمیته ملی آموزش و پرورش از تهیه آیین نامه لایحه قانون رتبه بندی معلمان به محض تصویب در جلسه علنی مجلس شورای ملی خبر داد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز موضوعات، مشکلات و اولویت های آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی یکی از مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و گفت: در این میان معلم مهمترین نقش را در آموزش و پرورش ایفا می کند که به تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان توجه می شود. و دانشگاه شهید رجایی یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: عدالت آموزشی نیز یکی از محورهای اصلی ما در وزارت آموزش و پرورش است که محوریت آن نیز مناطق فقیرنشین، مرزی و حاشیه نشین با رویکرد اعزام نیرو به این مناطق در دستور کار آموزش و پرورش است.

نوری یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات کلیدی آموزش و پرورش توسعه زیرساخت های آموزشی و گسترش فضای آموزشی است که در این راستا برنامه های ویژه ای برای ارتقای سرانه آموزش داریم.

وی در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان گفت: به محض تصویب و ابلاغ این لایحه برای اجرا، کمیته های حسابرسی برای رتبه بندی معلمان تشکیل و ضوابط آن تدوین می شود.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در حاشیه کمیسیون آموزش، مسائل و اولویت ها گفت: یکی از دغدغه های اعضای کمیسیون این بود که دغدغه های ایشان در نظر گرفته شود. تا این تغییرات به نفع آموزش باشد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز کمیته مطرح شد این بود که لایحه رتبه بندی معلمان پس از تصویب علنی باید در اولویت برنامه های اجرایی دولت قرار گیرد تا معلمان بتوانند پژوهش های علمی و علمی واقعی آنها را شامل شوند. رتبه بندی از طریق تشکیل کمیته های حسابرسی «رتبه بندی و معلمان رتبه بندی شوند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در این جلسه همچنین درباره اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدالت آموزشی به ویژه در مناطق فقیرنشین، توسعه زیرساخت های آموزشی و سرانه آموزشی در کشور بحث و تبادل نظر شد. کشور . . “

دیدگاهتان را بنویسید