آیا در صورت تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان، وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟

آیا در صورت تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان، وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟

روز جدید : نماینده مردم شهرستان های خلحال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است قانون رتبه بندی معلمان را در موعد مقرر اجرا کند.

سید غنی نظری گفت: با تلاش نمایندگان مجلس در مجلس یازدهم قانونی که سال هاست در حال فرسودگی بوده تصویب و برای اجرا به دولت ارسال شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در اجرای این قانون هیچ اطلاعی با دولت نداریم و در صورت لزوم و تاخیر در اجرای قانون رتبه بندی معلمان، وزیر آموزش و پرورش خواهد بود. قابل استیضاح “

نظری ادامه داد: در پی ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان از سوی مجلس، وزارت آموزش و پرورش و دولت یک ماه برای اصلاح این قانون و سه ماه برای نهایی شدن اجرای آن فرصت داشتند. و جهت اطلاع رسانی به 750 حوزه آموزشی کشور ارسال شود.

نماینده مردم شهرستان های خلحال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با اجرای به موقع این قانون، دیوار بی اعتمادی مردم به مسئولان تخریب می شود و در غیر این صورت ارتفاع این دیوار افزایش می یابد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: طرح رتبه بندی معلمان تا پیگیری نهایی در مجلس با حضور قاطع نمایندگان مجلس اجرایی شد و هم اکنون این طرح در انتظار تصمیم فوری است. شورای دولت عملیاتی شود.»

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح رتبه بندی از الزامات قانونی معلمان است و مجلس شورای اسلامی به شدت این طرح را ترویج خواهد کرد.

نظری ادامه داد: اگر جایگاه معلم در چند دهه اخیر پیشرفت خوبی داشت، اکنون جامعه دچار آسیب ها و مشکلات اجتماعی نمی شد، بنابراین توجه به جایگاه معلمان به عنوان مربیان آینده بسیار مهم و موثر است. نسل.”

وی بیان کرد: توجه به معلمان و برآوردن مطالبات این قشر توجه به زیرساخت های فرهنگی آموزش و پرورش و اعتلای اجتماعی کشور است و با ارتقای سطح رفاه و معیشت معلمان در جامعه، جایگاه فرهنگی جامعه نیز ارتقا می یابد. تقویت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید