دستگیری 3 سرکرده اصلی قاچاق سوخت در جنوب کشور / توقیف 12 LNG، 7 منزل و 23 دستگاه خودروی قاچاقچیان


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843028

قهرمانی با اعلام دستگیری سه تن از سرکردگان اصلی قاچاقچیان سوخت در جنوب، از توقیف 12 قایق، 7 منزل و 23 دستگاه خودروی قاچاقچیان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از شناسایی 10 نفر از سرکردگان اصلی باندهای قاچاق سوخت در جنوب کشور خبر داد و از دستگیری سه نفر از آنها طی روزهای اخیر خبر داد.

مجتبی قهرمانی در خصوص جزییات این خبر گفت: مرزبانان کشور در عملیات افسران دریابانی استان پس از سه ماه دور زدن، توانستند 10 نفر از سرکردگان اصلی باندهای قاچاق سوخت و 3 نفر را شناسایی کنند. تلاش های ساعت دستگیرشان کنید.

وی خاطرنشان کرد: به گفته ماموران این 10 نفر با تشکیل باندها و شبکه های سازمان یافته و بین المللی روزانه بیش از 2 میلیون لیتر سوخت را در مرزهای آبی جنوب کشور قاچاق می کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اعضای این شبکه های سازمان یافته میلیون ها لیتر سوخت قاچاق را از طریق دریا به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ده ها کشتی، قایق و قایق تندرو منتقل می کردند. پس از بررسی های لازم از سازمان ثبت احوال، اسناد سجلی، بنادر و دریانوردی، شیلات و پلیس راهور، مشخص شد که سرکردگان این باندهای بین المللی قاچاق سوخت، دارایی ها و دارایی های خود را به 71 نفر از بستگان اولیه خود انتقال داده و اقدام به عملیاتی کرده اند. کلیه تراکنش های مالی ناشی از فعالیت مجرمانه آنها از طریق کارت های بانکی آنها.

قهرمانی با اشاره به اینکه گردش مالی این باندهای قاچاق سوخت صدها میلیارد تن است، تصریح کرد: برای ضربه زدن به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان، 12 فروند قایق، 23 خودروی لوکس خارجی و 7 خانه گران قیمت متعلق به آنها پایتخت جمهوری اسلامی ایران است. استان هرمزگان به طور سیستماتیک مصادره شد.

وی افزود: همچنین 71 حساب بانکی این افراد مسدود و ده ها میلیارد تومان وجوه نقد، اموال و اموال سرکردگان باندهای مذکور در سراسر کشور ضبط شده است.

رئیس قاضی استان هرمزگان در پایان گفت: تلاش برای دستگیری دیگر اعضا و سرکردگان این شبکه های سازمان یافته به اتهام قاچاق سوخت از سوی نهادهای اطلاعاتی و انتظامی همچنان ادامه دارد. دادستان ها در بازداشت به سر می برند تا رسیدگی به اتهاماتشان ادامه یابد و جزئیات فعالیت های مجرمانه آنها به زودی پس از تکمیل تحقیقات اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید