دستیابی به 109 درصد از اهداف تولید در شش ماهه اول سال 1401


ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1902463

در فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

در ادامه مسیر روشن و برنامه‌های راهبردی فولاد مبارکه که در مهر ماه 1400 مورد بازنگری قرار گرفت و وارد فاز اجرایی شد، اگرچه تحریم‌های سخت، محدودیت‌های انرژی و منابع اولیه و حملات سایبری موانعی ایجاد کرد، اما نه تنها خللی در اراده ایجاد نکرد. ثروتمندان این شرکت، بلکه انسجام بیشتر مدیریت و کارکنان و همسویی آنها با اهداف تعیین شده شرایطی را فراهم کرد که در شش ماهه اول سال 1401 اکثر مناطق این شرکت با افزایش قابل توجه تولید نسبت به در دوره مشابه سال قبل، یک رکورد درخشان از عملکرد نیم ساله خود در تولید; ایجاد اشتغال دانش بنیان”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهانوی با بیان این مطلب گفت: افزایش کمی و کیفی ارزشمند تولید در این شرکت بدون افزودن خط تولید و تجهیزات اضافی در شرایط سخت فوق الذکر محقق شد، ضمن اینکه تلاش رسانه های بیرونی برای تخریب روحیه شرکت تولید در بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور که تامین کننده بسیاری از صنایع و کارخانجات داخلی کشور است به اوج خود رسیده بود.

وی با بیان اینکه برای سال 1401 شرکت فولاد مبارکه 6 میلیون و 900 هزار تن تاکتال و مجتمع فولاد صبا را برای تولید یک میلیون و 520 هزار تن هدف گذاری کرده است، تصریح کرد: کارکنان این مجموعه عزم خود را جزم کردند تا به رکوردهای جدید تولید دست یابند و موفق شدند دستیابی به 109 درصد از برنامه های برنامه ریزی شده در افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال 1400 در تمامی زمینه ها و ثبت رکوردهای بی سابقه.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود به دستاوردهای این شرکت اشاره کرد و گفت: در حوزه تولید آهن نیز با تلاش کارکنان، تولید گندله در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه 5.2 درصد رشد داشته است. آهن اسفنجی در واحد مشترک بازیافت مستقیم فولاد مبارکه و صبا نیز در سال گذشته با افزایش 19.1 درصدی به 4 میلیون و 798 هزار تن رسید.

به گفته طیب نیا، کل آهن تولیدی شرکت فولاد مبارکه مجتمع فولاد صبا با 20.1 درصد افزایش به 4 میلیون و 551 هزار تن در نیمه اول سال 1401 رسید و 109 درصد برنامه ها را به ثبت رساند.

وی پس از این موفقیت ها از تحقق 106.2 درصدی برنامه ها توسط کارکنان توانمند نورد گرم فولاد مبارکه و فولاد صبا خبر داد و اظهار داشت: در بازه زمانی مشخص شده تعداد کل محصولات نورد شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد صبا افزایش یافت. 14.9 درصد تولید نسبت به مدت مشابه در سال 1400; به گونه ای که تولید ورق گرم این دو خط از 3 میلیون و 155 هزار تن در نیمه نخست سال گذشته به 3 میلیون و 351 هزار تن در مدت مشابه سال جاری افزایش یافت.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه به به روز رسانی موفقیت های کسب شده در خطوط مختلف حوزه نورد سرد این شرکت در نیمه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: رکورد روزانه 5212 تن در واحد اسیدشویی (29 فروردین)؛ رکورد تولید روزانه 990 تن ورق گالوانیزه (30 خرداد)؛ رکورد ماهانه ورق سرد در خط رفرمینگ 4 به میزان 20716 تن (فروردین) و رکورد ماهانه در خط قلع زنی 10460 تن (شهریور 1401) بر موفقیت شرکت در نیمه اول سال 1401 افزوده شد.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بخشی دیگر از سخنان خود به تحقق اهداف گروه فولاد مبارکه در شش ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه همگرایی و نزدیک شدن شرکت های تابعه فولاد مبارکه دستاوردهای خوبی را نیز به همراه داشته است. صنعت فولاد در کنار; فولاد هرمزگان در فروردین و شهریور موفق به ثبت دو رکورد جدید شد.

در شرکت فولاد سفیدشت چهارمحال و بختیاری با ثبت رکورد روزانه (فروردین) و 2 رکورد ماهانه، تولید روزانه این شرکت به 2 هزار و 690 تن و تولید ماهانه به 84 هزار و 255 تن افزایش یافت.

وی در همین زمینه افزود: کارکنان شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در 6 ماهه نخست امسال 3 رکورد روزانه و ماهانه در ماه های فروردین، اردیبهشت و شهریور را به ثبت رساندند که خروجی روزانه و ماهانه این شرکت نیز بوده است. 1246 تن 21000 تن و به ترتیب 903 تن و 21 هزار و 922 تن افزایش یافت. همچنین در شرکت فولاد سنگان شاهد سه رکورد روزانه متوالی در فروردین 1401 و عبور از خط تولید 18 هزار و 960 تن گندله بودیم. در نهایت در شرکت ورق فلزی چهارمحال و بختیاری مشاهده می شود که در فروردین ماه 1401 با تولید 26 هزار و 805 تن ورق گالوانیزه، رکورد تولید این واحد که در مرداد 1399 به ثبت رسیده بود، شکسته شد.

طیب نیا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه در همه حوزه ها به ویژه در صنعت فولاد که یکی از صنایع مادر محسوب می شود، بازار رقابتی بالایی دارد و نیاز به ورق های باکیفیت رو به افزایش است، در فولاد مبارکه نیز تاکید شد که به موازات کوچک رشد همچنین باید به رشد کیفیت و تولید محصولات خاص توجه ویژه ای داشته باشیم و این امر با افزایش کیفیت محصولات و افزودن چندین محصول جدید به سبد محصولات فولاد مبارکه از جمله ورق موجدار و ارتقای کیفیت ورق محقق شد. فلز با پوشش

دیدگاهتان را بنویسید