دعوای پرستیژ ایران و کره در ایستگاه قطار سئول

از هفته نهم مقدماتی جام جهانی آسیا، تیم های ملی ایران و کره جنوبی امروز (پنجشنبه) از ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاهی مملو از تماشاگر جام جهانی سئول به مصاف هم خواهند رفت. تاثیر زیادی در تعیین رهبر گروه A خواهد داشت در آسیا.

62056298

با توجه به صعود مستقیم دو تیم در جام جهانی در هفته های اخیر، هر دو تیم تنها برای بازگرداندن جایگاه و صدرنشینی خود در گروه بازی می کنند و به همین دلیل به گفته مربیان خود انگیزه زیادی دارند و با هم در زمین حضور دارند. تمام توانشان

بازی ایران و کره جنوبی در 20 آبان ماه 1400 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که سونگ هیون مین در دقیقه 48 برای کره و علیرضا جهانبخش در دقیقه 76 برای ایران گلزنی کردند و دو تیم به توافق رسیدند که امتیازات را تقسیم کنند. . .

در جدول رده بندی گروهی ایران با 7 برد، یک تساوی و 19 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و موفق شد سریع ترین صعود یک تیم آسیایی به جام جهانی را رقم بزند و در هفته هفتم بازی ها جواز حضور در قطر را به دست آورد. . از سوی دیگر کره جنوبی با تساوی مقابل عراق و ایران و 6 برد با 17 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

برد یا تساوی در این دیدار برتری ایران قبل از دیدار فینال مقابل لبنان است و به یک معنا باید برتری تیم ملی را تمام شده دانست اما کره جنوبی باید سه امتیاز این دیدار را کسب کند تا جای ایران را بگیرد.

این دیدار با حضور 65 هزار تماشاگر و با ظرفیت کامل در ورزشگاه سئول برگزار می شود، جایی که آمار روزانه تاج در کره جنوبی وضعیت سخت این کشور را نشان می دهد اما به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال، مقامات محلی و … برگزاری مسابقه به درخواست فدراسیون کاهش حاضرین در ورزشگاه هیچ اقدامی نکردند. بر اساس آمار، 490 هزار نفر در روز سه شنبه به ویروس کرون مبتلا شده اند و 291 نفر جان خود را از دست داده اند، اما بر اساس گزارش رویترز، هیچ قانون محدودکننده ای علیه ولیعهد در این کشور تصویب نشده است.

لحظه نگران کننده کره ای ها طلسم ناکامی های این تیم در پیروزی مقابل ایران است. آخرین پیروزی کره جنوبی مقابل ایران به 11 سال پیش و در ادامه جام ملت های آسیا برمی گردد که کره جنوبی با یک گل ایران را شکست داد. پس از آن دیدار، کره در 4 بازی متوالی مقابل ایران شکست خورد و تنها در سه بازی اخیر خود با تساوی به پایان رسید. آخرین پیروزی کره ای ها در وقت معمول بازی مقابل ایران به سال 2005 برمی گردد.

3920536

تیم ملی فوتبال ایران

غیبت سامان کودوس، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش بزرگترین و مهم ترین شوک به کاروان ایران در سئول بود. سه لژیونر فوتبال ایران که در بین بازیکنان در معتبرترین تیم‌های ایرانی بازی می‌کنند، در آستانه دیدار مقابل کره جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شدند و موفق به کسب مجوز سفر به کره جنوبی نشدند و دست دراگان اسکوچیچ را رها کردند. . در پوست گردو..

به این سه بازیکن باید حذف صادق محرمی و سعید عزت اللهی به دلیل دو کارت و حذف از این دیدار را اضافه کرد تا 5 بازیکن در ترکیب اصلی ایران در دیدارهای قبلی غایب باشند و اسکوچیچ تا 23 بازیکن ایده آل خود را پیدا کند. ترکیب .حضور در اردوی تیم ملی.

رکورد بسیار خوب اسکوچیچ پس از هدایت تیم ملی یکی از نکات امیدوارکننده در آستانه این دیدار است. او در 14 بازی از 15 بازی اخیر خود به عنوان سرمربی تیم ملی ایران پیروز شده است و تنها برابر کره جنوبی برابر است.

بازی + تیم + ملی + فوتبال + ایران + و + کره جنوبی

تیم ملی فوتبال کره جنوبی

در اردوی کره جنوبی تاکنون چهار بازیکن به ویروس کرون مبتلا شده اند.سون هیونگ مین از تاتنهام در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت.

پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی کره جنوبی که از سال 2018 هدایت این تیم را برعهده دارد، پیش از این به تلاش تیمش برای شکست ایران در روزهای اخیر اشاره کرده و هدف تیمش را کسب 6 امتیاز باقی مانده در این مرحله عنوان کرده است. گروهی که به زور برای قرعه کشی جام جهانی وارد می شود.

بنتو که پرتغال را به جام جهانی 2014 هدایت کرد، پیش از این دو بار مقابل تیم ملی ایران قرار گرفته و دو تساوی 1-1 با ویلموتس و اسکوچیچ به دست آورده است و هنوز شکست و پیروزی نداشته است. اما او امیدوار است سرانجام جادوی ناکامی های تیمش مقابل ایران برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید