توجیه سئول برای اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور کره جنوبی

بر اساس این گزارش، یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی در تلاش برای رفع هرگونه سوء تفاهم درباره اظهارات یون در مورد ایران، مدعی شد که این اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی به طور همزمان باعث تشویق ارتش این کشور و تشریح وضعیت پیچیده منطقه شده است. امن شده است.

این مقام ناشناس کره جنوبی افزود: دولت کره جنوبی همچنان خواهان توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه دوستانه با ایران است.

لازم به ذکر است یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در سفر به ابوظبی در امارات مواضع خصمانه ای علیه تهران داشت و اظهار داشت: امنیت امارات که کشور برادر ماست امنیت ماست. دشمن و بزرگترین تهدید امارات ایران است! در حالی که دشمن ما کره شمالی است… ما در وضعیت بسیار مشابه امارات هستیم!

رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار با 150 سرباز کره جنوبی مستقر در امارات این ادعاها را مطرح کرد.

در همین رابطه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در امارات گفت: وزارت امور خارجه در حال بررسی و پیگیری اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی است. روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به عنوان دو کشور همسایه و دوست است

وی افزود: اظهارات نقل شده این مقام کره ای نشان از عدم آگاهی کامل از روابط تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات و پیشرفت بسیار سریع و مثبت است. در این زمینه.”

سخنگوی سازمان دیپلماسی تاکید کرد: وزارت امور خارجه مواضع اخیر این کشور به ویژه اظهارات رئیس جمهور خود در مورد روابط ایران و امارات را که کمترین اعتبار دیپلماتیک را ندارد به طور جدی رصد می کند و منتظر است. برای توضیح وزارت امور خارجه کره جنوبی در این زمینه.

دیدگاهتان را بنویسید