دفاع تمام قد مربی مستقل از تیم ملی

دفاع تمام قد مربی مستقل از تیم ملی

مجید نامجو مطلق شکست ایران مقابل کره را مایه عبرت می داند، درسی که می تواند در جام جهانی سرنوشت ساز باشد. گفت و گوی این پیشکسوت فنی فوتبال را در ادامه بخوانید:

غیبت طارمی و جهانباش نیز مزید بر علت شد

ابتدا سال نو را به هموطنان عزیز تبریک می گویم و امیدوارم سال خوبی باشد. با توجه به اینکه در بازی با کره راحت بودیم و به جام جهانی رسیدیم، انگیزه کم بود. غیبت مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش که از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی هستند نیز باعث این امر شد اما با توجه به اینکه به جام جهانی رسیدیم و با آقای اسکوچیچ توانستیم در این مراحل (قبل از بازی) بدون شکست بمانیم. علیه کره). ) و رفتن خیلی زود به جام جهانی یک نکته مثبت است. با این تیم ملی و کادر فنی موفق شدیم بی دغدغه ترین صعود را تا کنون انجام دهیم و اتفاق بسیار خوب و خوشحال کننده ای بود که نصیب تیم ملی کشورمان شد. واقعیت این است که کره در دیدار مقابل کره تیم چندان قدرتمندی از خود نشان نداد. این بازی فوتبالدوستان را کمی نگران کرد. معتقدم این شکست کمک زیادی به ما خواهد کرد. قبل از بازی با کره صحبت های بسیاری از دوستان، کارشناسان و فوتبالدوستان ایرانی به گونه ای بود که مشخص بود انتظارات از تیم ملی بالاست.

کره ما را برای جام جهانی آماده کرده است

با این تیم ملی نباید تنها به حضور در جام جهانی فکر کنیم، بلکه باید حداقل یک پله بالاتر برویم. متأسفانه ما شرایط سختی را تجربه نکردیم، اکنون گفتگو احساسی است. فوتبال واقعاً در سراسر جهان رشد کرده است. تیم مقدونیه در خانه ایتالیا را شکست داد. در فوتبال تمام دنیا نمی توان گفت که یک تیم از قبل برنده یا بازنده است. کیفیت تیم در زمین نشان دهنده قدرت تیم هاست. این برای ما یک تجربه است که زیاد با احساسات حرکت نکنیم. تیمی مثل کره که به نظرم نسبت به سال های قبل خیلی افت کرده، توانسته اندکی از مشکلات فوتبالی مان را به ما نشان دهد، ما را آگاه تر و آماده تر از تیمی که هستیم، کند و بعد به جام جهانی برود. فکر کن چیز خوبی بود

به عنوان تیم ملی باید مقتدرانه عمل کنیم

دیدار با لبنان برای ما آماده‌سازی است، اما فراموش کردن باخت از کره جنوبی برای ما مهم است. اگر در این دیدار به شرایطی دست پیدا کنیم که قطعاً یک پیروزی است، نباید روی باد این برد بخوابیم و کار اصولی و مهمی انجام ندهیم و انتظار داشته باشیم که تیم ملی روند موفقی در جام جهانی داشته باشد. برای حضور در جام جهانی باید خیلی بیشتر تلاش کنیم و بیشتر برنامه ریزی کنیم. معتقدم تیم ملی و بازیکنان خوبی داریم اما در قالب تیم ملی باید قدرتمندتر باشیم و اولین معیار برای حضور در جام جهانی باید مهارت فنی و تلاش زیاد با توجه به آمادگی باشد. برای جام جهانی که خیلی هم هست و خدا نکنه اونجا فوتبال خوب بازی کنیم اگه شرایط مهیا باشه.
بازی ایتالیا برای ما درس خوبی است
اینکه بنشینیم و بگوییم باید از مرحله اول جام جهانی ادامه دهیم، اتفاق غیرقابل پیش بینی است. بازی مقدونیه و ایتالیا درس خیلی خوبی به ما داد یا همین بازی پرتغال و ترکیه، در هر صورت ترکیه نسبت به پرتغال تیم کمتر شناخته شده ای بود. اگر پنالتی ترکیه در دقیقه 82 تبدیل به گل می شد، کارت برگردانده می شد. این نشان می دهد تیمی که برنامه ریزی می کند، تلاش می کند و از همه مهمتر شرایط را برای موفقیت در جام جهانی فراهم می کند، موفق خواهد شد. نام یک تیم برای موفقیت آن لازم نیست، بنابراین معتقدم لحظه خوبی را از کره از دست دادیم. ما زمان داریم تا برای جام جهانی آماده شویم. بازدید از جام جهانی واقعا مستلزم داشتن ساختار و امکانات بسیار بهتری است. حتی در دیدار مقابل کره هم نتوانستیم از پتانسیل داخلی به خوبی استفاده کنیم. در ترکیب اصلی و پست دفاع راست مشکل داشتیم و تغییراتی را انجام دادیم که لازم ندانستم.

اسکوچیچ لیاقت این حملات را ندارد

با توجه به هافبک های دفاعی بسیار خوبی که در لیگ ما حضور دارند، انتخاب نورافکن برای کسی که در دفاع چپ اینقدر برای تیم ملی بازی کرد، اشتباه بود. به نظر من مهدی پور امسال در تیم استقلال فصل بسیار عالی را به نمایش گذاشت، از زمانی که به زمین آمد در بازی با کره بد نبود اما می گویم در انتخاب تیممان اشتباه کردیم. تغییرات غیرضروری زیادی داشتیم، مهم این است که در پست های تخصصی بازیکنان تخصصی همین پست را انتخاب کنیم. این نقل و انتقالات مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است، اما در صورت باخت نباید زحمات آقای اسکوچیچ و بچه ها را فراموش کرد، زیرا این تیمی است که رتبه مقتدرانه برای جام جهانی را کسب می کند. این دیدار برای ما یک اخطار و یک برگشت بود که باید در مقابل تیم هایی که کمی کیفیت بهتری دارند برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

باید برای تیم ملی وقت بیشتری بگذاریم

توقع ما از تیم ملی کمی بالا رفته و این فشار را به بازیکنان و کارمندان تیم ملی و فدراسیون بیشتر می کند و حواس همه را پرت می کند. باید به این نتیجه برسیم که کار زیاد نیاز به امکانات عالی دارد و باید زمان بیشتری را برای تیم ملی صرف کنیم. نه تنها برای این که شرایط را برای این کار فراهم کنیم، بلکه بازی های بزرگی را نیز انجام دهیم. در دیدار مقابل کره جنوبی تعدادی از کمبودهای ما مشخص شد. قطعا اگر با تیم های بزرگتر بازی کنیم مشکلات تیم خود را بهتر شناسایی کرده و در جهت آن گام برداریم.

از شکست ناامید نشوید

امیدوارم این شکست مردم ما را از تیم ملی و کادرفنی ناامید نکند، فوتبال هست و همه چیز اتفاق می افتد، اما باید برای مسابقات بزرگ آماده شویم. مسابقاتی که در راه جام جهانی انجام دادیم، مسابقاتی نبود که تیم ملی مان را محک بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید