دفاع تمام قد کارشناس فوتبال ایران توسط سرمربی پرسپولیس

دفاع تمام قد کارشناس فوتبال ایران توسط سرمربی پرسپولیس

بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به بیستمین توقف خود رسید که مدیران باشگاه فوتبال ایران همچنان ناراضی هستند و از این رو تاثیر ‘عملکرد مدیران بر برنامه های فنی مربیان’ قابل مشاهده است. جلال چراغپور به تحلیلی جامع از اتفاقاتی پرداخته که بر فوتبال باشگاهی ایران سایه سنگینی انداخته است.

ما ظرف کوچکی از قابلیت ها داریم

جلال چراغپور درباره عملکرد فنی تیم های لیگ برتری در این فصل گفت: به نظرم بهتر است مسابقات لیگ برتر را یک کانتینر در نظر بگیریم نه اینکه با توجه به تعداد تیم ها در 16 کانتینر مختلف قرار دهیم. وقتی به یک جزء خاص برای آنها نگاه می کنیم، متوجه می شویم که کل فوتبال ما چقدر است. فوتبال ما قابل مقایسه با سایر مسابقات قهرمانی نیست چون مشکلات ساختاری وجود دارد و اصولاً هر کدام مشکل دارند. شما باشگاهی را نمی بینید که چالشی نداشته باشد.

مربیان ناله می کنند

کارشناس فوتبال ایران به نارضایتی سرمربیان اکثر تیم های لیگ برتری اضافه کرد: شما مصاحبه های مربیان را ببینید چقدر ناله می کنند. هیچ یک از این گفتگوها رضایت بخش نیست. نشاط زیادی وجود ندارد. دلایل بسیاری است که بخش قابل توجهی از آن به کمبود تماشاگر مربوط می شود.

کرون تاثیرگذار بود زیرا او یک تماشاگر نیست

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به تاثیرگذاری کرونا در فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: کرونا واقعا روی عملکرد تیم ها تاثیر گذاشت چون خبری از تماشاگر نیست. وقتی یک هوادار فوتبال را حذف می کنند، نتیجه مشخص است. هیجان نقش کلیدی در فوتبال دارد. فیزیولوژی ورزشی می گوید که گاهی هجوم آدرنالین روی بازیکن تاثیر خوبی می گذارد.

ما ضعف فرهنگی داریم

چراغ پور با یادآوری رفتارهای حاشیه ای مسابقات فوتبال باشگاهی گفت: اتفاقات فوتبال خیلی زیاد شده اما هیچکس به آن توجهی نمی کند. بازیکن و مربی بی ادب هستند. فوتبال ما ضعف های فرهنگی دارد زیرا خشونت را یکی از مهمترین دستاوردهای فوتبالی خود می داند.

نهنگ وارد برکه کوچک نمی شود

چراغپور ادامه داد: وقتی تماشاگران را از دست دادیم جایگاه های لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادیم. نتیجه یک ظرف دربسته و یک حوض کوچک است که می خواهیم در آن رکوردهای جهانی را بشکنیم. نهنگ ها در دریاچه های کوچک رشد نمی کنند.

ما پایین شیب هستیم

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: پوشش فوتبال ما روز به روز کمتر می شود. چون ما تنوع فوتبال خود را داریم. آنها برای مدتی به دروازه بان های خارجی اجازه ندادند. سپس بازیکن و مربی خارجی را محدود کردند. ما ماندیم و چیزی برای ارائه نداشتیم. ما فوتبال مصرف گرا داریم. راستی در فوتبالی که درآمدی ندارد چرا باید 300-400 میلیارد تن جابه جا شود.

او گفت: «ما در واقع داریم بچه بازی می کنیم. ما چیزی برای ارائه نداریم و رقابت راکد در خود داریم زیرا رشدی در آن وجود ندارد. لیگ ما در حال سقوط است.

تیم ملی با باشگاه های ایرانی متفاوت است

چراغ پور درباره درخشش تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر گفت: خیلی ها می گویند تیم ملی خوشحال و در شرایط خوبی است اما من می خواهم بگویم 75 درصد تیم ملی است. از لژیونرها تشکیل شده و ما واقعاً چیزی برای ارائه نداریم.”

نسبت به یحیی بی انصافی می شود

چراغپور درباره انتقاداتی که از عملکرد تاکتیکی پرسپولیس بعد از پنج قهرمانی مطرح شده و گفته است همه این جام ها برای برانکو ایوانکوویچ بوده و یحیی نقشی نداشته است، گفت: . این درست نیست. یحیی گل محمدی سخت کار می کند و نشان می دهد که همچنان می تواند خودش و پرسپولیس را توسعه دهد. آیا کارخانه بازی سازی یحیی بود که بخواهد هر که را می خواهد جابجا کند؟

اسکلت پرسپولیس را گرفتند

چراغ پور درباره تاثیر تقسیم بندی بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس گفت: ابتدا مهدی طارمی و علی علیپور رفتند، سپس مغانلو و سپس القطر. باید بپذیریم که احمد نورالهی، حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده نیز توسط این تیم گرفته شدند. اما گل محمدی چند بازیکن باید در کمترین زمان به دست بیاورد و کاری از دستش بر نمی آید. روند تقسیم بازیکنان سریع است و کار سختی برای جذب بازیکن وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی اسکلت یک تیم را می گیرید، ماهیچه ها هم می افتند و ساختاری برای سازماندهی ندارند. یحیی گل محمدی چه اشتباهی دارد که بازیکنان مهم این تیم را می آورند. ساز یحیی گل محمدی ضعیف شده است.

فرهاد شبیه یحیی می شود

وی درباره عملکرد این روزهای استقلال نیز گفت: فرهاد مجیدی هم در همین ظرف فوتبال است. او نیز در همه این حوادث دست دارد. این دقیقاً همان چیزی است که وقتی از اضطراب صحبت می کنیم اتفاق می افتد. مجیدی تفکر قطعا در قلب دفاع در کنار سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بوده است اما چاره ای جز استفاده از روزبه چشمی در آن پست ندارد. به هیچ وجه نمی توان نتایج استقلال را زیر سوال برد، زیرا آمار به نفع این تیم است و استقلال بعد از مدت ها شرایط خوبی پیدا کرد، اما همچنان معتقدم با این همه نتایج برای همه تیم های باشگاهی، باشگاه ما ظرف فوتبال است. کم اهمیت.

دیدگاهتان را بنویسید