دلالان خارجی هم وارد لیگ برتر کشتی شدند/ انگشت قهرمان جهان را می شکستند!

ساعت: 08:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1792319

مربی تیم کشتی آزاد داروسازی سهندرس گفت: احتمال شکسته شدن نوک انگشت شاهیف با سهل انگاری قاضی وجود دارد!

مهدی دودانگه مربی تیم کشتی آزاد دارویی سهندرس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا در خصوص کیفیت لیگ برتر گفت: کیفیت مسابقات لیگ برتر عالی بود. هر تورنمنتی که اسپانسر جذب کند و به کشتی گیران کمک کند، چه متمرکز و چه در چند استان، مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: لیگ برتر محل شگفتی است و نفر سوم لیست تیم ملی می تواند قهرمان جهان را شکست دهد. در مسابقات امسال هم شگفتی هایی داشت.

وی در خصوص حضور رزمی کاران خارجی در تهران گفت: حضور قهرمانان نامدار و آزادکاران خارجی کمک زیادی به ارتقای سطح کیفی مسابقات و کشتی گیران ایران کرده است. این به حامیان مالی اجازه می دهد تا در مبارزه شرکت کنند و در ورزش ملی سرمایه گذاری کنند.

دودانگه با اشاره به انتقال بازیکنان خارجی به لیگ برتر گفت: فدراسیون و سازمان لیگ باید نظارت بهتری بر انتقال بازیکنان خارجی داشته باشند و از وکلای بین المللی برای این مسائل استفاده کنند. خارجی ها با چند دلار بیشتر تیم عوض می کنند و حتی ممکن است خوب مبارزه نکنند.

وی در ادامه این بحث گفت: متأسفانه بحث میانجی گری در کشتی رخنه کرده است. همانطور که در فوتبال. بین مدیران برنامه های پخش کننده و افراد تاثیرگذار درگیری وجود دارد و این مشکل باید حل شود.

مربی تیم کشتی آزاد داروسازی سهندرس با بیان اینکه تیمش به فینال لیگ برتر راه پیدا نکرد، تصریح کرد: یک هفته مانده به نیمه نهایی، اردوی تیم سرد بود و 5 مبارز صد در صد نداشتیم. مجبور شدیم فضای تمرینی آنها را عوض کنیم و اتاق های جداگانه ای در اختیارشان بگذاریم.

وی افزود: همین مشکل و ترس از تاج باعث شد رزمندگان ما روحیه خود را از دست بدهند و نتوانیم به فینال لیگ برتر که حق ما هم بود راه پیدا کنیم. البته روی تشک اشتباهاتی هم داشتیم اما از داوری خیلی متضرر شدیم و مجانی باختیم.

دودنج درباره ایراد جملات تاکید کرد: نوع جملات به خصوص در وزن های 3 یا 4 ما را آزار می داد. در یکی از کشتی ها، آزاده رقیب می خواست مشت شاهیف را بشکند، اما داور توجهی نکرد!

وی افزود: اسپانسر تیم ما کمک زیادی کرد و واقعا هیچ تیمی اینقدر حمایت نداشت. برای رزمنده هایمان از تجهیزات خارجی استفاده کردیم و بهترین هتل ها و امکانات برای تیم فراهم شد، فقط بحث نظامی مرتضی قیاسی و مشکلاتی که پیش آمد باعث رنجش تیم شد.

مربی کشتی آزاد کشور در این خصوص به ما خاطرنشان کرد: ممکن است به دلیل مشکلات برای مقام سوم روی تشک نرویم اما اصرار بچه ها و کادرفنی باعث رضایت شد و بچه ها حداقل به مقام سومی دست یافتند.

او درباره سومین جایزه تیمشان گفت: من در این مورد اطلاعی ندارم و هنوز چیزی به ما گفته نشده است.

دودانگه در خصوص اینکه امین طاهری با امیرحسین زارع روی تشک بوق حاضر نمی شود، گفت: امین با وجود سرماخوردگی آماده حضور روی تشک بود اما علیرضا رضایی مانع از این شد که نتیجه درگیری تاثیری نداشته باشد. در امتیاز کلی و نیاز به این مسابقه.

وی در پایان درباره جام باشگاه های جهان گفت: اسپانسر ما برنامه های کشتی را نوشته و می خواهد برای ورزش ملی هزینه کند. اگر مسابقات برگزار شود حتما حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید