دلیل اقدام عجیب تراکتورها چه بود؟

دلیل اقدام عجیب تراکتورها چه بود؟

بامداد یکشنبه بلافاصله پس از ورود سولدو به تبریز، باشگاه تراکتورسازی قرارداد همکاری خود را با این مربی کروات در این باشگاه به ثبت رساند و حوالی ساعت 2:30 بامداد این خبر را در رسانه رسمی خود منتشر کرد. این موضوع با واکنش های بسیاری روبرو شد و بسیاری انتقاد کردند که چرا باشگاه تراکتورسازی طبق روال همیشه تا صبح منتظر این کار نیست.

هوشنگ نصیرزاده یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی دلیل این امر را «سولدو یک مربی حرفه ای» عنوان کرد. دوستان در فضای مجازی می گویند چرا آن شب قرارداد بسته شد. استخدام مربیان معمولاً از طریق ایمیل است و معمولاً یک امضای الکترونیکی در طرف دیگر دارید. خود مربی می گفت از روزی که او آمدم کار را شروع می کنم و روزی که آمد باید با من قرارداد ببندی.

وی افزود: ساعتی که سولدو در آن دستبند زده شد 10 شب در زاگرب بود، اما او حدود یک و نیم بامداد اینجا بود. این برای من خیلی جالب بود. شخصی که پرسیدم هم گفت به دعوت شما اینجا آمدم و اگر امشب مشکلی برای خوابیدن در اینجا دارم، عواقب آن باید بازگشت به باشگاهی باشد که مرا استخدام کرده است. ما قبلاً در مورد قرارداد به توافق رسیده بودیم و او آنجا قرارداد را امضا کرد و گفت الان مهمان شما هستم و می روم هتل تا بخوابم. باید به دوستانی که گفتند چرا آن شب قرارداد بستید بگویم به خاطر اصول حرفه ای است

یکی از اعضای هیئت تراکتورسازی درباره سبک خاص تمرین سولدو گفت: امروز معرفی شدم و سرمربی تیم گفت تمرینات من طولانی نیست و دو سه ساعت طول می کشد اما بسیار فشرده است. یکی از بازیکنان سرشناس تیمم با من تماس گرفت و گفت که واقعاً حق با او بود زیرا تمرینات ما سخت بود. سولدو بازیکن بزرگی بود و سرمربی تیم هایی مانند آدامیرا واکر و دستیار فلیکس ماگات بود. پروفسور فابین کومینوویچ با آقای سولدو است و این دو مدت زیادی است که با هم کار می کنند. باشگاه عملکرد خوبی نداشت و موقعیت های طلایی را از دست داد. امیدواریم تیم با سرمربی جدید نتایج خوبی کسب کند.

نصیرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سولدو چند هفته ای سرمربی تراکتور شده است، گفت: این چیزی که شما می گویید بیشتر یک شوخی است. آستانه تحمل نتیجه همیشه پایین است و این در ذات ما ایرانیان است. از دوستانی که انتقاد می کنند باید پرسید که آنها را با چه کسانی مقایسه می کنید. تا همین اواخر گزینه های ما ایرانی بود. فوتبال یک پدیده غربی است و کار او تدریس است، این کار اوست. باید فرصت لازم را بدهیم. مربی هنوز اسامی بازیکنان را نمی داند و از ما خواست که فیلم مسابقات را تا ظهر ببینیم و فکر می کنم دو سه بازی طول بکشد تا شروع شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سولدو دستیار ایرانی هم خواهد داشت، گفت: اکنون حسین حتیبی را داریم که مدرک مربیگری حرفه ای دارد. سازمان لیگ گفت که سرمربی باید مدرک حرفه ای داشته باشد. او دیپلم دارد و حتی او را به عنوان سرمربی به AFC معرفی کردیم. بهتر است از پتانسیل های آذربایجان استفاده شود. البته به عنوان بازیکنانی که از شهری به شهر دیگر می روند یا به عنوان مربیانی مانند کریم باقری که از آذربایجان رفته و در تهران کار می کند، باید از مربیان شهرهای دیگر هم استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید