دلیل عصبانیت عجیب مربی استقلالی ها

دلیل عصبانیت عجیب مربی استقلالی ها

بهانه ای شد تا بعد از مدت ها با سرمربی فصل گذشته استقلال صحبت کنیم. از صحبت های او مشخص شد که از رفتار باشگاه آلومینیوم اراک ناراحت است. نه به خاطر سرمربی شدن مهدی رحمتی. چون باشگاه در یک روز سه مربی را به اراک فراخوانده بود.

بازگشت به لیگ برتر؛ این ممکن است برای شما خوب باشد …

من بدشانس بودم و به تصمیم باشگاه احترام می گذارم اما اتفاقی که در سفرم به اراک افتاد اصلا خوب نبود و باعث ناراحتی من شد. مدیر عامل باشگاه شب قبل از سفرم به اراک با من تماس گرفت و تصمیم گرفتم برای مذاکره و در نهایت عقد قرارداد به اراک بروم اما وقتی وارد اراک شدم متوجه شدم باشگاه قبل از من با مهدی رحمتی صحبت کرده و اجازه می دهد. با سیروس پورموسوی صحبت کنم. جلسه من با باشگاه ساعت 11 بود و به من گفتند کار شما تمام شده و اگر فشاری از طرف کارخانه به اعضای هیئت مدیره وارد نشود، سرمربی تیم می شوید. بعد از جلسه ناهار خوردیم و بعد به من گفتند بهت خبر میدیم و این یعنی باید شهر رو ترک کنم. وقتی به تهران آمدم متوجه شدم باشگاه مهدی رحمتی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده است. من به این انتخاب احترام می گذارم و برای تیم آرزوی موفقیت می کنم. اما اگر می دانستم باشگاه در یک روز با سه مربی صحبت می کند، اصلا به اراک نمی رفتم.

ظاهرا خیلی شاکی هستید؟

آره. صد در صد. اگر می دانستم باشگاه قبل از من با مهدی رحمتی جلسه داشته و بعد از من با سیروس پورموسوی صحبت می کند، به اراک نمی رفتم. این رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه ای بود. سه ساعت با ماشین شخصی رفتم اراک و سه ساعت دیگه برگشتم. تو اون 6 ساعت اگه اتفاقی برام بیفته کی جواب میده؟ وقتی وارد جلسه شدم متوجه شدم با مهدی رحمتی مذاکره کرده اند و بعد از مذاکره با من و سیروس پورموسوی ممانعت کردند. من از تهران به اراک رفتم اما بنده خدا سیروس پورموسوی از اهواز به اراک آمد. اینها مدیران فوتبال ما هستند و به همین دلیل فوتبال ما پیشرفت نمی کند. خوب اگر قرار است از کارخانه یا از بالا برای انتخاب سرمربی پرس بزنند چرا ما را دعوت کردید و چرا مثل آن بالا اول تیم را هدایت نمی کنید؟ در جلسه هیئت مدیره به من گفتند شما نقطه ضعفی دارید. منتظر بودم نقطه ضعفم به من بگویند و آماده بودم که به من گفتند تو خیلی آدم سالمی هستی! این را یکی از اعضای هیئت مدیره به من گفت و بقیه هم تایید کردند. پس این به من چه گفت؟ خب، دفعه بعد که باشگاهی به من زنگ بزند، سربند می بندم و می نویسم، من مربی لابی و کشتی هستم. فهمیدم برای سرمربی شدن باید عوضی باشم! یک لحظه جالب…

چه نکته ای؟

در ابتدای فصل یکی از گزینه های سرپرستی باشگاه آلومینیوم اراک بودم که رد شدم و در نهایت باشگاه رسول حتیبی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. و در آنجا ناراحت نشدم، زیرا انتخاب مربی حق طبیعی باشگاه است و نمی توانم خودم را مجبور کنم جایی تمرین کنم. اما وقتی در ابتدای فصل از سوی باشگاه انتخاب شدم و رد شدم، دلیل دعوت مجدد من برای مذاکره چه بود؟ این برخورد درستی برای صمد مرفاوی نبود. نمی خواهم به تجربه فوتبالی ام اشاره کنم. در ابتدای فصل رئیس هیئت مدیره به من گفت برنامه شما کاملاً جامع است اما فوتبال ایران جای افراد سالم نیست. از این بابت ناراحت شدم. یعنی فوتبال ایران جای افراد سالم نیست. اینو نگو. تکرار می کنم، به تصمیم باشگاه احترام می گذارم. اما اتفاقی که در اراک برای من افتاد بسیار ناراحت کننده بود. ساعت 7 صبح عازم اراک شدم. نیم ساعت جلسه گذاشتیم و ساعت 11 این جلسه تشکیل شد و بعد ناهار را به من دادند و گفتند به شما اطلاع می دهیم. همانطور که گفتم به تهران برگشتم و ساعت 18:30 به خانه رسیدم. باشگاه هم با من عکس گرفت. هم مهدی رحمتی و هم سیروس پورموسوی یکی از این عکس ها را در اختیار رسانه ها قرار دادند. قرار نبود سرمربی تیم آلومینیوم اراک باشم اما باز هم می گویم که می خواهم به اطلاع برسانم در همان روز باشگاه با دو مربی دیگر صحبت خواهد کرد و در آن صورت به اراک نمی رفتم. . اصل بر این است که باشگاه یکی از گزینه ها را انتخاب کرده و با او وارد مذاکره شود و در صورت عدم توافق با مربی بعدی وارد مذاکره شود. اما مذاکره با سه مربی را در یک روز ندیده بودم. و اینها کارهایی است که با من کردند!

به جلو حرکت کردن؛ روند استقلال در این فصل را چگونه ارزیابی می کنید؟

روند استقلال از نظر نتیجه گیری خوب بود. خب استقلال چند بازی را برد و حالا در بالای جدول است. پیروزی های استقلال اقتصادی تر است. این بد نیست. بالاخره این یک روش است اما امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. البته باید صادقانه بگویم، شرایط کمی خطرناک است. همه تیم ها نمی توانند به راحتی از استقلال گل بزنند و توانایی جبران گل های خورده را ندارند. تیم هایی مثل پرسپولیس و سپاهان که استقلال در دیدارهای بعدی به مصاف آنها می رود، در فاز هجومی تیم های خوب قرار دارند و این روند ممکن است کمکی به پایان استقلال نکند. حفظ این فرآیند بسیار دشوار است. این را مستقیماً می گویم. تصور کنید در یک بازی گل پنالتی حریف تبدیل به گل شود یا در دقایق پایانی بازی داور به سود استقلال پنالتی نگیرد. خطای خودسرانه، مانند گاهی اوقات به نفع استقلال، می تواند برای استقلال مضر باشد. در دیدار استقلال – نساجی، آبی ها در بازی اول و دوم دو امتیاز از دست دادند. چون نساجی دست استقلال را خوانده بود. استقلال 8 دیدار سخت دیگر را پیش رو دارد و باید روی خط دروازه موقعیت های بیشتری خلق کند و به پیروزی های اقتصادی بسنده نکند. این سبک بازی ریسک بالایی دارد. توصیه من این است که تیم در حمله برنامه ریزی بیشتری داشته باشد. نگه داشتن گل چیز خوبی است، اما استقلال باید طوری بازی کند که اگر گل زد، برنده شود، یعنی استقلال باید در فاز هجومی قوی تری عمل کند.

می خواهیم کمی در مورد تیم ملی صحبت کنیم. به خصوص در مورد اسکوچیچ …

بارها خوانده ام که تیم ملی می خواهد به دور بعدی جام جهانی صعود کند. ما نباید توقعات را بالا ببریم. با یا بدون اسکوچیچ رسیدن به مرحله گروهی جام جهانی سخت است. ابتدا باید منتظر قرعه کشی تیم ملی باشیم تا تیم ملی مشخص شود. در هر صورت صعود بسیار سخت است. اما در مورد اسکوچیچ؛ او انتظار سرمربیگری تیم ملی را نداشت اما حالا برای این سمت انتخاب شده و خوب کار کرده است و فکر می کنم روند تیم ملی باید با این مربی ادامه پیدا کند. باز هم می گویم صعود از مرحله گروهی جام جهانی بسیار سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید