دوبار رتبه بندی معلمان را متوقف کنید

دوبار رتبه بندی معلمان را متوقف کنید

نوری در مراسم تجلیل از معلمان برتر کشوری در اردوگاه شهید باهنر تهران، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، معلم را مقوله ای الهی توصیف کرد و رتبه بندی معلمان را تشریح کرد. وی تصریح می کند: در اهمیت نقش معلم می توان به داستان عمر بن عبدالعزیز اشاره کرد که بر خلاف سایر بنی امیه متاثر از استاد خود گامی در راه حقانیت امیرالمومنین علی (ع) برداشت. خاندان پیامبر (ص).

وی با اشاره به سهل انگاری در آموزش و پرورش در دولت گذشته گفت: معلمان پیشتاز جامعه هستند و باید نسبت به علم و مشکلات آگاه باشند.

نوری افزود: آیین نامه نظام رتبه بندی اولین احکامی بود که در آموزش و پرورش به اشتراک گذاشتیم و نظر معلمان را در نگارش آن ها اعمال کردیم.

وی از افزایش بدهی خیرین خبر داد و افزود: بیش از 3500 میلیارد مدرسه برای سفرهای روستایی رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا آنچه در سند تحول درج شده محقق شود، لذا توسعه هنرستان های فنی حرفه ای را دنبال می کنیم.

یکی از اعضای کابینه دولت مردمی گفت: در دوران سلطنت اکثر مدارس کشورها یک روز هم تعطیل نشدند و زمانی که می خواستیم مدارس را بازگشایی کنیم مورد بی مهری قرار گرفتیم.

وی افزود: معلمان پیشوایان جامعه هستند بنابراین باید در ارائه سخنان و برشمردن نیازها مسئولیت پذیر باشند.

نوری افزود: دو بار این رتبه بندی متوقف شد، یک بار زمانی که رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت نامه ای به رئیس جمهور نوشت که ما هزینه رتبه بندی را پرداخت کرده ایم و یک بار دیگر زمانی که معلمان تجمع کردند.

وی گفت: این دولت توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد و سهم ما از بودجه عمومی از 9 درصد به بیش از 13 درصد رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می کنیم وضعیت آموزش و پرورش را بهبود بخشیده و کاستی های ایجاد شده در سال های اخیر را جبران کنیم و وضعیت را بهتر از گذشته کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید