دود کابین و فرود اضطراری در پرواز تهران-تبریز

دود کابین و فرود اضطراری در پرواز تهران-تبریز

روز جدید پرواز شرکت هواپیمایی معراج که ساعت 12 امروز از تهران به مقصد تبریز انجام شده بود به دلیل دود و بوی نامطبوع در کابین هواپیما در مهرآباد فرود اضطراری داشت.

پرواز شرکت هواپیمایی معراج که ساعت 12 ظهر از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد تبریز برخاسته بود به دلیل دود و بوی بد کابین هواپیما به فرودگاه مهرآباد بازگشت و دو ساعت و نیم بعد مسافران همچنان در فرودگاه مهرآباد بودند. حضور داشتند و به آنها گفته نشد که علت این مشکل چیست.

یکی از مسافران به ایسنا گفت: پس از بلند شدن هواپیما، دود زیادی در کابین وجود داشت و مسافران دچار مشکل تنفسی شدند و خلبان مدت کوتاهی پس از شروع پرواز مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد و حتی تعدادی مسافران از تنگی نفس رنج می بردند و آمبولانس در منطقه مستقر شد و به آنها رسیدگی کرد. این در حالی است که شرکت هواپیمایی معراج هیچ توضیحی در مورد اتفاق رخ داده به مسافران نداده است.

سرانجام با گذشت بیش از دو ساعت از پرواز، به مسافران اطلاع داده شد که می توانند برای ادامه سفر به هواپیما برگردند. با این حال برخی از مسافران پروازهای خود را با این شرکت هواپیمایی لغو کرده و برخی دیگر به هواپیما بازگشته اند.

در این زمینه میرسمی – روابط عمومی شرکت هواپیمایی معراج – به ایسنا توضیح داد: با توجه به پروازهای نجف و وجود گرد و غبار در این فرودگاه، روند کار به این صورت است که موتور هواپیما هر بار پس از آخرین پرواز به ترمینال نجف باید شسته شود. موتور هواپیما شسته شد، اما مقداری از مواد شوینده در موتور باقی ماند و باعث ایجاد بوی بد در کابین شد. برای به خطر انداختن امنیت و رعایت احتیاط برای بررسی مجدد موتور هواپیما و ادامه پرواز به فرودگاه مهرآباد برگشتیم.

وی درباره ادامه این پرواز و نحوه پرداخت غرامت به مسافران نیز توضیح داد: برای ادامه پرواز مشکل فنی وجود ندارد، به مسافران خدمات رسانی می شود و با پرداخت غرامت طبق قوانین برخورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید