دولت جدید مالزی رسما آغاز به کار کرد


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915462

وزرای دولت جدید مالزی با ادای سوگند رسما کار خود را انجام دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شینهوا، وزرای دولت جدید مالزی با ادای سوگند رسما کار خود را به پایان رساندند.

وزرای دولت «انور ابراهیم» نخست وزیر جدید مالزی در کاخ «سلطان عبدالله» پادشاه مالزی در برابر وی سوگند یاد کردند. این مراسم به صورت زنده از تلویزیون مالزی پخش شد.

انتخابات پارلمانی مالزی در 19 نوامبر (28 نوامبر) برگزار شد. در این انتخابات 21 میلیون و 100 هزار نفر حق رای داشتند که برای انتخاب 222 نماینده مردم پای صندوق های رای رفتند. در این انتخابات 939 نفر برای شرکت در انتخابات اعلام کاندیداتوری کردند. نمایندگان مجلس به مدت 5 سال در این کرسی حضور خواهند داشت.

اما پس از شمارش آرا، هیچ یک از دو ائتلاف اصلی حاضر در انتخابات، یکی به ریاست «انور ابراهیم» و دیگری به ریاست «محی الدین یاسین» نخست وزیر سابق این کشور موفق به کسب بیش از 50 درصد آرا نشدند. آرا و تشکیل دولت جدید

احزاب و ائتلاف ها برای تشکیل دولت باید حداقل 112 کرسی پارلمان از 222 کرسی را به دست آورند، اما هیچ یک از ائتلاف ها نتوانستند این کار را انجام دهند.

پادشاه مالزی در سوم دسامبر پس از دیدار با حاکمان ایالت ها و بر اساس قانون اساسی مالزی، انور ابراهیم را به عنوان دهمین نخست وزیر این کشور جنوب شرق آسیا منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید