دولت رسما اعلام کرد در سال 1401 ارز ترجیحی نداشتیم / توزیع 250 هزار میلیارد تومانی برای کارت بانکی.

ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799833

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: در جلسه امروز کمیسیون، دولت رسما اعلام کرد که در سال آینده ارز ترجیحی نداریم و فقط ارز با نرخ ETS (نزدیک به نرخ آزاد) توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون از حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت در جلسه امروز کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: این روزها در حال برگزاری جلسات هماهنگی دولت و مجلس درباره جزئیات بودجه هستیم.

وی افزود: در جلسه امروز دولت رسما اعلام کرد که در سال آینده ارز ترجیحی نداریم و فقط ارز با نرخ ETS (نزدیک به نرخ آزاد) توزیع می شود و دلایلی در این زمینه ارائه کرد که چقدر فشار به توزیع ارز ترجیحی به منابع عمومی «وارد شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 ادامه داد: دولت برای سال آینده 250 هزار میلیارد تن یارانه و اسکناس در ازای حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته است که در دو سه ماهه اول سال آینده و پس از آن به صورت نقدی پرداخت می شود. با اسکناس و کارت های الکترونیکی

زارع همچنین خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده است که برای بیماران مزمن و حاد کارت هوشمند ارائه شود تا مابه التفاوت هزینه آنها از طریق این کارت ها پرداخت شود.

وی افزود: برخی از همکاران هنوز نسبت به حذف ارز ترجیحی قانع نشده اند که همچنان ساز و کار این موضوع را در کمیته مشترک بررسی می کنیم تا به جمع بندی نهایی برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید