دولت در سه ماهه اول امسال حتی 3 درصد حقوق دریافت نکرده است


ساعت: 20:37
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856084

یکی از اعضای کمیسیون بودجه مجلس به نقل از معاون بانک مرکزی گفت: دولت در سه ماهه امسال حتی حدود 3 درصد حقوقی از بانک مرکزی دریافت نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون تشریح کرد: درآمدهای ارزی کشور در سال 1400 و پیش بینی آن برای سال 1401 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: قائم مقام بانک مرکزی در این جلسه اعلام کرد که رشد نقدینگی را در سال 1401 متوقف کردیم و دولت در سه ماهه امسال حتی حدود 3 درصد از بانک مرکزی حقوق نگرفت. برنامه پول برای اولین بار در کشور نوشته می شود و به آن عمل خواهد شد.

میرتاج الدینی تاکید کرد: گزارش بانک مرکزی در خصوص شاخص هایی مانند رشد اقتصادی، بیکاری، تورم، رشد نقدینگی، تسهیلات پرداختی بانکی و غیره. در سال گذشته تا زمان اجرای یارانه ها و اصلاحات اقتصادی مثبت شد و رشد نقدینگی در سال 1401 متوقف شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای تسویه بخشی از بدهی دولت به بانک ها، گفت: با توجه به این موضوع که در صورت نیاز به بانک ها باید از طریق بانک مرکزی تسویه شود. بر اساس اعلام بسته ای به بانک ها، تلاش کردیم خدمات رسانی به مردم را تسهیل کنیم. در این بسته اعلام شده، نیازی به اخذ ضمانت برای وصول تجهیزات خرد و ضامن نبوده و از بانک ها خواسته شده است که به صورت غیرحضوری برای عموم حساب باز کنند.

میرتاج الدینی گفت: آقای صالح آبادی نیز گزارشی از بازپرداخت وام ازدواج ارائه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید