صادرات استان یزد در 10 ماهه امسال 29 درصد افزایش یافت


زمان: 08:47
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811289

مدیرکل گمرک یزد از افزایش ۲۹ درصدی ارزشی و ۹ درصدی وزنی صادرات استان در ده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین سلمانی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا گفت: در ده ماهه امسال بیش از دو میلیون و 515 هزار و 870 تن انواع کالا به ارزش 343 میلیون و 303 هزار دلار از گمرک یزد صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است. وزن و 29 درصد از نظر ارزش.

وی تصریح کرد: کاشی و سرامیک، میلگردهای تقویت کننده، پروفیل و بلوک فولادی، اکسید مولیبدن، ظروف شیشه ای، شیشه ساختمان، پسته و مغز پسته عمده صادرات استان در نیمه نخست امسال است.

این آرایشگر کشورهای عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان، امارات، ازبکستان و چین را از مقاصد اصلی صادرات استان عنوان کرد.

مدیرکل گمرک استان یزد همچنین به کالاهای وارداتی گمرک یزد اشاره کرد و افزود: در ده ماهه امسال 76 میلیون و 465 هزار تن کالا به ارزش 195 میلیون و 262 هزار دلار از یزد وارد شده است. گمرک از نظر وزنی 62 درصد و از نظر ارزشی 26 درصد رشد را نشان می دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت ذکر کرد که عمدتاً از کشورهای آلمان، اتریش، ارمنستان، اسپانیا، اسلوونی و امارات متحده عربی وارد می شود.

مدیرکل گمرک استان یزد در پایان دریافت ضمانت نامه بانکی به جای دریافت حقوق ورودی پولی و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، اخذ ضمانت نامه بیمه ای تشریفات ترانزیت خارجی و داخلی، اخذ ضمانت نامه یک ساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی. , واردات خودرو تجهیزات معاف از مالیات تجهیز واحدهای تولیدی و دانش بنیان ارزیابی کالاهای صادراتی در محل و خارج از ساعت کاری بازپرداخت حقوق ورودی مواد وارداتی و کالاهای مصرفی در صادرات کالا تسهیلات ویژه فعالان اقتصادی مجاز و واردات موقت از جمله حمایت گمرکی از صادرکنندگان شناخته شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید