دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک سال آینده برگزار می شود

ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922569

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک به منظور شناسایی و نمایش استعدادها در عرصه فیلمسازی مستند در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجعفر محمدزاده مدیر شبکه رادیویی ایران در ارتباط با دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با تاکید بر اهمیت برگزاری دومین دوره این رویداد گفت: برگزاری جشنواره مستند رادیویی رویداد بسیار مفیدی است. که برای دومین بار توسط معاون صدا برگزار می شود.» این گردهمایی از آن جهت حائز اهمیت است که به طور کلی تولید مستندهای رادیویی کار بسیار سخت و دشواری است و مخاطبان این گونه تولیدات را به صورت حرفه ای دنبال می کنند، اما با وجود این مشکل، جشنواره مستند رادیویی پژواک فرصت مغتنمی برای مخاطبان است و سازندگان برنامه بیش از پیش به این امر توجه داشته باشند.

وی افزود: یکی از مزیت های مهم برنامه های مستند این است که در تولید آنها صحبت های بی موردی صورت نمی گیرد و محتوای اصلی با ارجاعات مشخص ارائه می شود. یعنی وقتی محتوا تولید می شود، صدا و تصویر یا هرکدام به صورت جداگانه با هم ارسال می شود. در واقع سند موضوع ضمیمه اثر است.

محمدزاده ادامه داد: مستندها زمینه را برای باورپذیری محتوای رسانه ای برای مخاطبان فراهم می کنند. امروزه رسانه های مستند محور مخاطبان زیادی دارند زیرا مخاطبان در این سطح از سواد رسانه ای می دانند که محتوای اصلی را از این رسانه ها دریافت کرده اند. امروزه در واقع تولید مستند یک ضرورت قطعی است و به نزدیک شدن مخاطب و رسانه به هم کمک می کند.

مدیر شبکه رادیویی ایران درباره چالش های تولید مستند رادیویی گفت: برنامه ای بر اساس مجله را می توان در چند ساعت تولید کرد اما ساخت یک برنامه مستند گاهی بیش از چند هفته زمان می برد و به همین دلیل هزینه های جاری از تولید آن بسیار بالاتر است. البته بخش صدا اقدامات موثری برای تولید و تسهیل روند تولید انجام داده است.

166ed496 fef9 4709 833e dc59604c9d81 خبر خاکستری

وی تصریح کرد: از نگاه مخاطب، علاقه و سلیقه آن در مرکز تولید مستندهای رادیویی قرار دارد. این سبک تولید قطعا برای طرفداران بسیار جذاب است.

مدیر شبکه رادیویی ایران، زمان بر بودن برنامه های مستند محور را یکی از چالش های اصلی دانست و گفت: مستند تاریخی یکی از بهترین گونه های این ژانر است که در بخش های مختلف قابل بررسی است. البته در رادیو ایران در خصوص اقلیم شناسی نیز اقدامات مهمی انجام داده ایم، بنابراین در برنامه «ایران یاران» موفق شده ایم با بیش از سه هزار هموطن علاقه مند ارتباط برقرار کنیم و اطلاعات خوب و مفیدی در این زمینه در اختیار ما قرار می دهند. .

دیدگاهتان را بنویسید