دیدار جنجالی سرمربی مس قبل از بازی با پرسپولیس

* امیدوارم این میراث باقی بماند

منهاجی در ابتدا گفت: به مردم خوب کرمان تبریک می گویم و یادآوری می کنم که خوشحالیم که می توانند تیم های محبوب خود را از نزدیک ببینند و هم تیم ما و هم هواداران پرسپولیس این فرصت را دارند که به ورزشگاه بیایند و شاهد رقابت خوبی باشیم این هدیه ای است که نباید فراموش کنیم. اما با صعود و حضور مس کرمان در لیگ برتر این امکان فراهم شده و امیدوارم به ظرافت قضیه و بقای این ماجرا پی ببریم تا این میراث باقی بماند و در آینده مردم از آن لذت ببرند. هیجان ورزش و آنچه آنها دوست دارند. هستند، از نزدیک نگاه کنید و استفاده کنید.

* ما کاملا چهره به چهره، حساس و هیجان انگیز هستیم

وی در خصوص وضعیت پرسپولیس نیز گفت: وضعیت پرسپولیس مشخص است. تیمی با کیفیت بالا با متخصصان بین المللی و کادری مجرب. شما نیازی به صحبت زیاد ندارید. ما همه آنها را می شناسیم و کیفیت آنها را می دانیم. تیم ما در جایگاه فعلی خود نشان داده که چقدر تغییر کرده و کیفیتش افزایش یافته است. فکر می کنم فردا یک جنگ کاملاً رو در رو، حساس و هیجان انگیز خواهیم داشت، مبارزه قطعاً چند سانتی متر با شما فاصله دارد و هیچکس از دست نخواهد داد. پیش بینی من این است که بازی جذاب و جذابی خواهیم داشت و به همین دلیل با سابقه ذهنی که داریم نگران وضعیت داوری هستیم.

دیدار جنجالی سرمربی مس قبل از بازی با پرسپولیس

* ما با پدیده ای روبرو هستیم که می بینند و نمی فهمند

وی سپس انتقادات خود را از داور آغاز کرد و گفت: نظر ما مغرضانه نیست و حتی بحث پرسپولیس هم نیست، بلکه نگاه کلی تری داریم و دغدغه جامع تری داریم. به عنوان یک فوتبالیست باید بگویم که من در مورد این بازی صحبت نمی کنم و فراتر از این بازی است. هر لحظه بر عمق نگرانی های ما افزوده می شود و اتفاقاتی رخ می دهد. می فهمم یکی از ارکان اصلی فوتبال داوری است. همانطور که دو تیم باید حضور داشته باشند، داور هم باید حضور داشته باشد و اگر نباشد فوتبال وجود ندارد. ما دوستان خوب زیادی در جامعه داوری داریم و می دانیم که بسیاری از آنها نیز با مشکل مواجه هستند، اما دلیل نگرانی خود را به شما می گویم. ما با چیزی روبرو هستیم که هفته گذشته به این نتیجه رسیدم که حتی معرفی VAR نیز به ما کمکی نخواهد کرد. زمانی که داور صحنه ای را ندیده و دور از چشمانش می ایستد و می بیند، تشخیص می دهد و تجدید نظر می کند، می تواند به داوران کمک کند و کیفیت بازی ما را افزایش دهد، اما در حال حاضر با پدیده دیگری روبرو هستیم. دیدن و نگرفتن این ربطی به VAR ندارد و تشخیص اشتباه است و دیده نشده یا فیلمبرداری نشده است.

* سوگیری ذهنی وجود دارد

منهاجی با اشاره به صحنه ای از دیدار هفته گذشته مس کرمان مقابل صنعت نفت ادامه داد: می گویند دست عادی بود. چطور میتونه عادی باشه؟ دفاع حریف به سمت دروازه او هجوم برد و توپ در فاصله 30 متری ارسال شد و فرصت کافی بود. پس از ارسال خود به سمت دروازه حریف می دود و بدن برگردانده شده و دست کاملاً باز شده و توپ در دست گیر می کند. این چطور می تواند طبیعی باشد؟ آیا این طبیعی است؟ صد تا VAR هم بیارن مهم نیست. به جای آن درس های خود را بخوانید. فکر می کنم قبل از آمدن VAR ها باید فکر کنیم و تمریناتمان را مرور کنیم. امیدوارم اشتباه کرده باشم و در مورد تیم خاصی صحبت نکنم، اما اشتباه من این است که یک سوگیری ذهنی در اینجا وجود دارد. خودآگاه یا ناخودآگاه. من هم نمی دانم و وارد نمی شوم اما بر اساس سوابق ذهنی شان جلو می روند.

دیدار جنجالی سرمربی مس قبل از بازی با پرسپولیس

* چطور در این صحنه اصرار نکردی؟

وی افزود: آقای کمیته داوران لطفا 5 دقیقه پایانی آخرین مسابقه ما را به عنوان مقاله پژوهشی بررسی کنید. این را نگویید چون آنها باختند، اینها هستند. برو پنج دقیقه تماشا کن آنها پنج دقیقه وقت اضافه و سه دقیقه پنالتی داشتند، تیم حریف سه بار توپ دوم را در اواسط بازی زد، 7-8 بطری به وسط زمین آمد اما در پایان پنج دقیقه سوت بازی به پایان رسید. منفجر شد و بس بدیهی است که این فکر من را گیج می کند. کمک داوری که اینطور فکر می‌کند و تشخیص اشتباهش را روی داور می‌گذارد و کمک چهارمی که در کوچک‌ترین فاز وارد بازی می‌شود و مکرراً و با اصرار تشخیصش را به زمین می‌آورد، چطور آنجا به او یادآوری نکردند؟ چطور برای شما مهم نیست؟ آیا فوتبال خوزستان باید در خط هافبک سه ضربه به توپ بزند؟ این کار انجام می شود.

* در این شرایط تلاش همه داوران زیر سوال می رود

سرمربی مس در ادامه گفت: تا اینجای کار نگران این نیم فصل هستیم و دجالا به دوران حساس تری رسیده است. لطفا نگویید اشتباه بود نگویید اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است. این چنین نیست. آیا این اشتباه داوری روی بازی ما تاثیر دارد یا خیر؟ آیا این اشتباه داوری روی بازی آینده آنها تاثیر می گذارد یا خیر؟ آیا روی بازی بعدی ما تاثیر می گذارد یا نه؟ آیا این روی بازی حریفان ما تاثیر می گذارد یا خیر؟ تو اشتباه کردی و کل راه را عوض کردی برادر من. خیلی واضحه به هر حال در بحث داوری باید کار جدیدی انجام شود. تحت این شرایط، تلاش افراد دیگر در کلاس شما زیر سوال می رود.

* توجه رانندگان

او با انتقاد از داور چهارم گفت: به عنوان یک مشکل و خارج از تیم من و شما به این مشکل رسیدگی کنید. یه مقدار سر و صدا میبینم من روزی هشت ساعت فوتبال می بینم، اما کجای دنیا دیده اید که داور چهارم اینقدر بیاید؟ کجا دیده اید که داوران اینقدر وارد شوند و این همه توجه را به خود جلب کنند؟ توخل را دیده ام و فیلمشان را هم ضبط کرده ام. آقای توخل و آقای گواردیولا بارها از چارچوب خارج شده اند، اما آنها را درک می کنند. حالا یک قدم بیرون آمد. بازی باید فورا متوقف شود و همکارمان اخراج و محروم شود. شما همکار ما را به خاطر کارتی که هرگز دریافت نکرد، صد میلیون تومان جریمه کردید. یک اعتراض بسیار ساده به خطای مهلک شما. نکن، آقا، شما اشتباه می کنید، آقا. صد میلیون تومان جریمه؟ ما نمی توانیم یک راه برویم. عواقبی دارد که کل جدول بالا و پایین می شود.

دیدار جنجالی سرمربی مس قبل از بازی با پرسپولیس

* امیدوارم به خاطر دربی توجهی نشود

منهاجی درباره سبک بازی پرسپولیس توضیح داد: شناخت کافی از حریف داریم. در حملات خود بسیار گشاد و پهن و با اعتماد به نفس به نظر می رسند و با تعداد پاس ها و مالکیت توپ فشار روی حریف را بیشتر می کنند و بر اساس کیفیت بازیکنانشان گل های سختی می زنند و آمار آنها به دلیل حضور است. خط دفاعی باتجربه و با کیفیتی که دارند، همین مشکل را نشان می دهد، اما ما هم برنامه داریم و بچه ها نشان داده اند که مقابل تیم های بزرگتر بهتر کار می کنند. در حال حاضر جدول به گونه ای پیش می رود که حساسیت برای هر دو تیم بالاست و کاری به این نداریم که ده بازیکن دارند و در آستانه محرومیت هستند. هر چند تاثیر آن را در بازی گذشته دیدیم. اینکه بازی بعدی آنها دربی است و ده بازیکن آنها کارت زرد دارند، ما را سردرگم می کند و امیدوارم مانند بازی گذشته نبینیم که در این بازی ملاحظاتی وجود داشته باشد زیرا دربی در راه است.

* این رویدادها را با ما ترتیب ندهید

منهاجی ادامه داد: شنیده ام و دیده ام که باشگاه پرافتخار پرسپولیس هم در این زمینه ها دغدغه دارد. آنها هم عدالت می خواهند و ما هم عدالت می خواهیم، ​​آنها هم می خواهند به قانون عمل شود و ما هم می خواهیم به قانون عمل شود، اما یک قانون. ما قوانین بالا و پایین نداریم، قوانین جغرافیایی فوتبال نداریم، کاری نداریم که دو تیم از یک منطقه و یک شرکت سقوط کنند. اینکه استان کرمان سه تیم در لیگ برتر دارد و شایستگی خود را نشان می دهد، سرمایه گذاری می کند و استعدادهای خود را نشان می دهد و جغرافیای فوتبال را تا حدودی تغییر می دهد به ما ربطی ندارد. این مسائل را با ما حل و فصل نکنید و بگذارید روال فوتبال پیش برود و فوتبال راه خود را پیدا کند. اگر نگرانی وجود دارد، مربوط به باشگاه پرسپولیس نیست. آنها نگران هستند و ما نیز نگران هستیم، اما این نگرانی باید در جای دیگری حل شود و امیدوارم اینطور شود.

* نگرانی بابت غایبان نداریم

سرمربی مس درباره غیبت این تیم برای بازی فردا توضیح داد: چند بازیکن هستند که سرما خورده اند اما تیم پزشکی در تلاش است تا آنها را برای بازی بگیرد و منتظر هستیم تا گزارش پزشکی نهایی خود را بگیریم اما در عین حال هستیم. بدون نگرانی بازیکنان ذخیره توانایی های خود را در مسابقات گذشته نشان دادند.

دیدار جنجالی سرمربی مس قبل از بازی با پرسپولیس

* امیدوارم نتیجه مسابقه در زمین مشخص شود

وی در پایان گفت: امیدوارم بازی خوبی در پیش داشته باشیم و مردم لذت ببرند و نتیجه بازی در زمین چمن و در بازی مشخص شود. ما دو عامل تاثیرگذار در نتایج خود داشتیم که یکی از آنها خطاهای فردی ما بود که اغلب اتفاق افتاده و آنالیز خاص خود را دارد و مسئولیت ماست، اما قسمت دوم بدون شک اشتباهات داوری بود که می توانید بررسی کنید و ببینید چه اتفاقی افتاده است. تیم ما ; ببینید چه بلایی سر تیم های استان ما آمده است. اتفاقات عجیبی می افتد که هر چقدر هم که تلاش کنید ذهنتان همچنان مشغول است. به هر حال امیدوارم شاهد این ماجراها نباشیم. تیم داوری خوبی انتخاب شده و واقعا سعی می کنیم همکاری کنیم تا خیالشان راحت باشد که قضاوت کنند و مردم هم خوش بگذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید