دیدار روسای جدید هیئت های انگلیس و آلمان با علی باقری در وین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هشتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و با حضور هماهنگ کننده کمیسیون مشترک لغو تحریم ها علیه ایران روز شنبه 16 دی ماه برگزار می شود. ) در وین بود.

پس از رایزنی در هشتمین دور مذاکرات در وین، مذاکره کنندگان جدید انگلیس و آلمان با علی باقری رئیس هیئت ایرانی در هتل کوبورگ دیدار کردند.

لازم به ذکر است که تغییر نماینده آلمان به دلیل دولت جدید این کشور و تغییر نماینده انگلیس به دلیل بازنشستگی «راب مک کایر» مذاکره کننده سابق این کشور بوده است.

پس از این دیدارها، نشستی در هتل کوبورگ وین با حضور بیل مکانیکی، انریکه مورا، معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا و روسای سه هیئت اروپایی (شامل دو مذاکره کننده جدید و دو مذاکره کننده سابق بریتانیایی و آلمانی) برگزار شد.

از سوی دیگر، پیش از ظهر شنبه کارگروه لغو تحریم ها نشستی در سطح کارشناسی برگزار کرد که در این میان جلسات کارشناسی دوجانبه و چندجانبه در موضوعات مختلف برگزار شد.

حسین امیرعبدالهیان رئیس دستگاه دیپلماسی شنبه شب در گفت و گوی تلفنی با همتای هندی خود درباره مذاکرات لغو تحریم ها در وین با تاکید بر اینکه مذاکرات در مسیر درستی پیش می رود، گفت: ما اراده خوبی داریم. به توافق خوبی برسیم و اگر طرف غربی این حسن و اراده را داشته باشد، می توانیم به توافق خوبی برسیم.

لازم به ذکر است که هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها روز دوشنبه 13 دی ماه در وین در جریان است.

وین، پایتخت اتریش نیز در دور هفتم مذاکرات به مدت 14 روز میزبان هیئت های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که از هازارد هشتم و هازارد دوازدهم برای رایزنی با کشورهای اروپایی درباره دو پیشنهاد ایران آغاز شده بود، برای چند روز متوقف شد و در هازارد هجدهم از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات از 16 آذرماه آغاز شد و روز جمعه 26 آذر با برگزاری نشست نهایی کمیته مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی با تصمیم گیری برای بازگشت هیئت ها به پایتخت ها و بازگشت به زودی به وین به پایان رسید. ماه ادامه یافت و پس از سه روز وقفه در شب سال نو در روز دوشنبه 4 ژانویه از سر گرفته شد. علی باقری معاون وزیر امور خارجه بعد از این دیدار گفت: در دور هفتم مذاکرات به دو سند جدید مذاکره در مورد تحریم ها و سلاح هسته ای رسیدیم که دیگر پیش نویس مذاکرات 30 خرداد نخواهد بود، بلکه دو سند جدید مذاکره خواهد شد. آنهایی که بر اساس مواضع ایران، در قلب مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید