ذاکر: یک ماهه 20 میلیون به قیمت پراید اضافه شد/ اگر برنامه ای برای کاهش قیمت ندارید به مردم بگویید

ذاکر: یک ماهه 20 میلیون به قیمت پراید اضافه شد/ اگر برنامه ای برای کاهش قیمت ندارید به مردم بگویید

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه گفت: در یک ماه گذشته قیمت پراید 20 میلیون افزایش یافته است، قیمت مواد غذایی نیز افزایش یافته است. برای کاهش نرخ ارز، سکه و تورم چه برنامه ای دارید؟ مردم اسلام آباد و علی آباد مسئول کاهش و مدیریت قیمت و بازار هستند یا شما؟

تسنیم: نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز به بررسی موضوعاتی مانند وضعیت تورم و افزایش قیمت ارز و طلا و همچنین وضعیت اشتغال و حقوق پرستاران پرداختند که در این گزارش می خوانید.

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی، وکلای ملت در تذکر شفاهی خود به مواردی همچون افزایش قیمت ارز و طلا، وضعیت تورم، وضعیت اشتغال و حقوق پرستاران و شرایط استان های غربی اشاره کردند. که بخشی از آن را در این گزارش می خوانید:

اگر دولت برنامه ای برای کاهش تورم ندارد، بگو

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز گفت: آقای رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی آیا افزایش نرخ ارز و سکه تاثیری در تورم دارد یا خیر؟ اگر فکر می کنید دلیلی برای افزایش قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی وجود ندارد، 100 درصد در اشتباه هستید.

وی افزود: در یک ماه گذشته 20 میلیون به هزینه پراید اضافه شده است، هزینه خوراک نیز افزایش یافته است. برای کاهش نرخ ارز، سکه و تورم چه برنامه ای دارید؟ مردم اسلام آباد و علی آباد مسئول کاهش و مدیریت قیمت و بازار هستند یا شما؟

نماینده ارومیه ادامه داد: اگر برنامه ای برای کاهش قیمت ندارید به مردم اطلاع دهید و اگر برنامه دارید هر چه زودتر دست به کار شوید.

*نماینده مریوان: وزارت بهداشت مشکل استخدام و پرداخت معوقات پرستاران را پیگیری کند.

بر اساس این گزارش، شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در مجلس در سخنانی با تشکر از جامعه پرستاری به مناسبت روز پرستار گفت: باید به جایگاه ویژه پرستاران که با صبر و حوصله زیاد مشکلات آنها حل نمی شود توجه داشت. و مدارا

وی افزود: باید توجه شود که وضعیت پرستاران بدون سهمیه، استخدام و پرداخت معوقات توسط وزارت بهداشت تغییر کند و دست به دامان این کلاهبردارانی شود که درد خود را پنهان می کنند.

*نماینده بروجرد: دولت باید اجرای تعرفه نظام پرستاری را تکمیل کند

همچنین عباس گودرزی نماینده بروجرد در یادداشتی به جامعه پرستاری و تبریک روز پرستار گفت: با تشکر از دولت محترم برای اجرای تعرفه نظام پرستاری و تشکر فراوان دولت باید ایرادات موجود را رفع کند. برنامه های بودجه و برنامه هفتم را انجام دهید و آنچه را که شایسته است برای جامعه پرستاری که شایسته خدمات رسانی است انجام دهید.

وی افزود: پرستارانی که در دوران کرونا در خط مقدم مبارزه با این بیماری بوده و از رزمندگان جبهه سلامت هستند، وزیر بهداشت شایسته است و به نفع وزارتخانه است که ظرفیت اینها باید با اولویت و برنامه ریزی درست از عزیزان استفاده کرد.»

نماینده مردم بروجرد در مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: از همکارانم تشکر می کنم که امروز مشکلات رانندگان کامیون را حل کردند. رانندگان کامیون، خدمتگزار و زحمتکشی هستند که رکن اصلی زنجیره تولید، تجارت و اقتصاد کشور را تشکیل می دهند و با این تصمیم بخشی از مشکلات آنها حل خواهد شد.

* مردم شهرهای غربی کشور تحت حاکمیت نیروهای مسلح از آرامش برخوردارند

مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب در مجلس نیز در سخنان شفاهی خود گفت: از سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی و فرمانده خط شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ محمدتقی آسانلو، فرمانده قرارگاه حمزه و کلیه تمامی عزیزان تقدیر و تشکر می کنم. کارکنان تحت فرمان او».

وی ادامه داد: مردم آذربایجان غربی اعم از ترک، کرد و استان کردستان و سایر استان ها علیرغم حضور عناصر مرتبط با آمریکا، رژیم صهیونیستی و سایر دشمنان، در سایه اقتدار نیروهای مسلح تحت فرماندهی قرار دارند. قرارگاه حمزه در مرزهای شمال غربی، شهرهای منطقه عملیاتی آنها از آرامش مطلوبی برخوردار است.

نماینده مردم میداندواب در شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که بلندگوی ماندین هستند و دروغ می گویند و اقوام کرد، ترک، بلوچ، فارس و سایر اقوام ایران را تحمل نمی کنند باید صف خود را از مردم جدا کنند. افرادی که منازل، مشاغل و بانک های مردم را به آتش می کشند مانع آرامش مردم هستند و همچنین کسانی که از خبرگزاری های دشمن انقلاب اسلامی آمار دروغ دریافت می کنند باید در دادگاه ملی محاکمه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید