رئیس اتاق بازرگانی داغستان به گیلان دعوت شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

قاسم رضائیان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان در حاشیه سفر به روسیه وی به همراه هیات اقتصادی گیلان امروز در داغستان با مسئولان و بازرگانان دیدار کرد.

وی گیلان را به عنوان استان تعیین شده برای ارتباط بیشتر و رفع مشکلات تجار دو کشور معرفی کرد و گفت: هیئت اقتصادی گیلان به همین منظور وارد مسکو شد.

وی با بیان اینکه این سفر برای ما اهمیت دارد زیرا استاندار گیلان به عنوان نماینده عالی دولت و معاونان اجرایی رئیس جمهور و تجار برجسته گیلان نیز در راس این هیئت به روسیه سفر کردند، ادامه داد: با حضور در مسکو وارد مسکو شدیم. سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دیدار خوبی داشت. سپس به آستاراخان سفر کردیم و با استقبال بسیار خوب استاندار گیلان و همراهانش مواجه شدیم و دیدارهای بسیار خوبی با تجار آستاراخان داشتیم اما برقراری روابط تجاری با داغستان برای ما ارزشمند و مهم است و این را با ورود به داغستان احساس کردیم.

اهدای مدال توسط تجار داغستانی به رئیس اتاق بازرگانی گیلان

رضایان با تشکر از استقبال گرم داغستانی ها از سوی شورای اقتصاد گیلان خاطرنشان کرد: گیلان نماینده استان ایران در روابط با روسیه است زیرا در گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی محصولات کشاورزی ما بیشتر فندق طبیعی و مرغوب است. و زیتون استان ما از محصولات سایر استانها.

وی گفت: در حال حاضر 90 درصد چای ایران و 60 درصد کیوی کشور در گیلان تولید می شود.

این مسئول با بیان اینکه برنج گیلانی بهترین و لذیذترین برنج دنیاست، از رئیس اتاق بازرگانی و تجار داغستان دعوت کرد تا با سفر به گیلان به این استان سفر کنند و گفت: شنیدن کیست مثل دیدن.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان بر تقویت روابط تجاری ساکنان گیلان و داغستان تاکید کرد و گفت: باید پذیرفت که تجار دو کشور تاکنون نتوانسته اند این ارتباط و تعامل را برقرار کنند. “

وی ادامه داد: به رئیس اتاق بازرگانی داغستان گفتیم باید بپذیریم که تا کنون آنچه شایسته هر دو استان است محقق نشده است و اکنون زمان تحقق آن است.

رضایان همچنین از مسئولان داغستانی خواست با توجه به وجود مرز آبی بین دو کشور، هیچ گونه عوارضی برای تجار ایرانی ایجاد نشود و موانع و مشکلات تجار ایرانی برطرف شود.

وی یادآور شد؛ ما در اتاق بازرگانی گیلان به صورت شبانه روزی مسائل گمرکی را رصد می کنیم و اجازه نمی دهیم تجار داغستانی دچار مشکل شوند و برای کوچکترین مشکلات نیز اقداماتی انجام می دهیم.

اهدای مدال توسط تجار داغستانی به رئیس اتاق بازرگانی گیلان

این مسئول در خاتمه ابراز داشت: انتظار دارم از تجار و مدیران ارشد استانی استقبال شود و امیدوارم در این سفر تجار ایرانی و داغستانی بتوانند قراردادهای مهمی را منعقد کنند تا بتوانیم به نتایج خوبی برسیم. .

به گزارش رضایان، اتاق بازرگانی گیلان به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به تجار ایرانی و داغستانی است.

به گزارش موج، در پایان این دیدار مسئولان جمهوری داغستان به قاسم رضاییان رئیس اتاق بازرگانی گیلان لوح تقدیر اهدا کردند.


آیا این خبر مفید بود؟