تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی گیلان و داغستان

استاندار گیلان اعلام کرد؛

استاندار گیلان از تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی گیلان و داغستان خبر داد و گفت: کارگروه ویژه اقتصادی گیلان و داغستان هر دو هفته یکبار از طریق ارتباط تصویری با حضور اعضایی از دو کشور تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

اسدالله عباسی استاندار گیلاندر آخرین روز سفر کاری خود به روسیه در تماس تصویری با رئیس جمهور داغستان وی با قدردانی از استقبال بی نظیر مسئولان روسیه و داغستان از هیئت اقتصادی گیلان گفت: مسئولان داغستانی به محض ورود به گرمی و نهایت صمیمیت از هیئت اقتصادی و سیاسی گیلان استقبال کردند.

وی با اشاره به دیدارهای مشترک با سران داغستان و امضای تفاهم نامه های مشترک، افزود: دیدارهای مشترک و نشست های موثری بین هیئت های اقتصادی و سیاسی گیلان و داغستان برگزار شد.

استاندار گیلان با اشاره به بازدید از بندر قلعه ماخاچ و موزه ملی داغستان گفت: سفر به داغستان دستاوردها و نتایج خوبی در زمینه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به همراه داشت.

عباسی از تشکیل کارگروه ویژه با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خبر داد و افزود: این کارگروه متشکل از جهاد کشاورزی، صامت و اتاق بازرگانی به منظور تقویت توسعه روابط تجاری و اقتصادی گیلان تشکیل شد. و داغستان

وی ادامه داد: کارگروه ویژه اقتصادی گیلان و داغستان هر دو هفته یکبار از طریق ارتباط تصویری با حضور اعضای دو کشور تشکیل جلسه می دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه سطح روابط این استان و داغستان در حال تعمیق و گسترش است گفت: حرکت دو کشور در چارچوب تحقق اقتصاد دریامحور مبتنی بر برنامه ریزی و هدایت صورت می گیرد.

عباسی روند مذاکرات و دیدارهای مسئولان گیلان و داغستان را مثبت و امیدوارکننده عنوان کرد و افزود: دو طرف تمایل خوبی برای تقویت روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی از خود نشان می دهند.

وی با دعوت از رئیس جمهور داغستان به گیلان تصریح کرد: سران داغستان برای امضای تفاهم نامه ها در اردیبهشت ماه از گیلان و بندر خزر بازدید کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و معنوی ایران و داغستان گفت: مردم داغستان مردمانی فداکار، مسلمان و دوست داشتنی هستند و ما در این زمینه اهمیت مشترک داریم.



آیا این خبر مفید بود؟