رئیس جمهور وارد سنندج شد


ساعت: 09:13
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914879

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز پنجشنبه برای استفاده از طرح انتقال آب از سد آزاد به سنندج وارد این شهرستان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، حجت الاسلام رئیسی صبح پنجشنبه در فرودگاه سنندج مورد استقبال استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه استان و جمعی از مدیران ارشد استان قرار گرفت.

بهره برداری از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، دیدار با مردم و دیدار با روحانیون و نخبگان استان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان کردستان است.

پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج یکی از پروژه های بزرگ آبرسانی شهری دولت است که در مدت 20 ماه به اتمام رسید.

در دهه اول سال 1399، مقدمات اجرای طرح آبرسانی در شهر سنندج فراهم شد. اجرای این پروژه از اوایل دهه 1400 آغاز و فاز اول آن در آبان ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

طرح آبرسانی سنندج از جمله پروژه هایی است که با توجه به تاکید رئیس جمهور و پیگیری مستمر وزیر نیرو و مسئولان استانی علیرغم شرایط کوهستانی و صعب العبور بودن مسیرهای انتقال آب از سد آزاد در مدت زمان مقرر به اتمام رسیده است. به تصفیه خانه و روند دشوار عبور خط لوله فولادی از قلب صخره ها با نتیجه مطلوب به پایان رسید.

مسیر پروژه آبرسانی از منابع آب استان کردستان تا شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ آن 480 متر است که در این میان 27 کیلومتر از این مسیر با لوله های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلی متر منشعب می شود.

بهره برداری از این شبکه آبرسانی که برای آن 850 میلیارد تومان هزینه شد، امکان انتقال 57 میلیون مترمکعب آب به تصفیه خانه سنندج برای جمعیت 700 هزار نفری در سال 1425 را فراهم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید